22. 11. 2005

Novinky.cz mají přes půl milionu čtenářů denně

Praha, 22. listopadu 2005 – Internetové zpravodajství portálu Seznam.cz a deníku Právo prošlo v roce 2005 zásadní změnou designu, která se na konci roku promítla i do celkové návštěvnosti serveru Novinky.cz.

V posledních týdnech zaznamenává návštěvnost přes půl milionu denních uživatelů a potvrzuje tak svou pozici na špičce trhu.


Změny v designu Novinek přinesly uživatelům několik podstatných zlepšení ve vyhledávání zpráv a také ve čtení jejich obsahu. Celkově se design internetového zpravodajství více přiblížil tištěným novinám. Čtenáři ocenili jak lepší přehlednost, tak rychlejší prohlížení fotografií.

 

Nový design čtenáři přijali


Zkušenosti s redesignem Novinek shrnuje jejich šéfredaktor Vladimír Dušánek: „Reakce na změny byly mnohem lepší, než jsme čekali. Nejužitečnější je pro uživatele nová forma fotogalerií a tradičně nejvíce se čtou zprávy z domova a ze zahraničí. Protože jsme zachovali architekturu serveru, čtenáři nebyli zmatení a tam, kde chvilku tápali – např. ve vyhledávacím menu, které jsem umístili do horizontální polohy – si nakonec rychle zvykli a dokonce sem chodí častěji.“

Překvapením byla pro redakci Novinek.cz poslední návštěvnost zpravodajského serveru. V pondělí 21. listopadu byla už více než  570 tisíc (dle NetMonitoru).
Očekávali jsme to, ale až na jaře 2006,“ komentuje poslední data o návštěvnosti Vladimír Dušánek. „Místo toho jsme půlmiliónovou hranici prorazili v posledních týdnech už několikrát a potěšilo mě, že to nebyly vyloženě zpravodajsky horké dny.“

Novinky na Novinkách


Tým Novinek neustále posiluje, protože zpravodajský server přináší na rozdíl od tištěných médií své zprávy nepřetržitě. V porovnání s dalšími zpravodajskými servery získal své trvalé čtenáře. Chystá pro ně v příštím roce ještě kvalitnější obsah a jednu zbrusu novou rubriku. Na adresu tištěných médií šéfredaktor Novinek sděluje: „Katastrofické vize o vytlačení tištěných periodik internetovými formami nesdílím. Deníky se jen musejí přizpůsobit rychlejším médiím. Svůj prostor na trhu ale rozhodně mají.“