19. 5. 2006

Seznam.cz ve spolupráci s agenturou MindShare uvádějí na český trh první podcastovou reklamu

Praha, 19.5.2006 – Nový typ reklamy spojený s internetovým podcastovým vysíláním vstupuje na český reklamní trh, aby zasáhl cílovou skupinu mladých lidí od 12 do 34 let.

Podcast, neboli odkaz na zvukový záznam umístěný na internetu, umožňuje v novodobé marketingové komunikaci spojit vlastnosti rádia s výhodami tištěných médií. Tento nový druh marketingové komunikace nabízí na adrese www.hrej.cz i internetový portál Seznam.cz, a.s.


Podcastové vysílání na serveru Hrej.cz tvoří především záznamy diskusí, které si        mohou uživatelé stáhnout do počítače nebo MP3 přehrávače a kdykoliv poslechnout. Nejčastějším tématem diskusí bývají nové hry dostupné na serveru, či návody a recenze k novinkám v oblasti her pro konzoly a PC. Poslechovost podcastu stále roste, důkazem toho jsou již dnes tisíce požadavků na stažení relace týdně.

Na českém reklamním trhu se tak díky podcastovému vysílání otevírají nové možnosti marketingové komunikace. Jako první tuto formu využila agentura MindShare pro svého klienta firmu Nike, která chce cíleně oslovit mladé spotřebitele svou kampaní Joga Bonito. „Hledáme nové a neotřelé cesty, jak oslovit cílovou skupinu mladých lidí, kteří jsou stále méně zasažitelní tradičními médii a klasická reklama na jejich vjemy a city působí stále menší intenzitou. Proto jsme společně se Seznamem jako první na českém trhu uvedli tento formát reklamy,“ komentuje zadání kampaně Daniel Nohel z agentury MindShare.

Zadavatelé reklamy pomalu objevují oblibu podcastů především mezi mladými lidmi a tedy i reklamní potenciál, který sebou přináší. Podcastové vysílání na Seznamu se brzy rozšíří také na další jeho služby, a tak si uživatelé budou moci stahovat nejen zábavu, ale i informace o nových produktech či akcích.


„Počet uživatelů, které jsme schopni reklamou oslovit, roste s návštěvností našich služeb. Proto se snažíme přicházet se stále novými reklamními formáty, překvapujeme uživatele a snažíme se je také bavit. Našim inzerentům pak nemusíme dokazovat, že jsme kreativní a flexibilní, oni to na Seznamu sami vidí“, říká Tomáš Búřil, Account director společnosti Seznam.cz, a.s.

V roce 2005 zaznamenaly ve světě nové druhy reklamy (podcasty, Blogy, RSS) nárůst investic o téměř 200 %. V letošním roce má tento trend pokračovat, objem investic by se tak měl zvýšit o dalších 148 %.