Nové zobrazení firemní inzerce na Mapách Seznamu

20. června 2006

Uvedením zcela nové podoby map na portálu Seznam.cz v březnu letošního roku odstartoval rozsáhlejší projekt změny vizualizace firemní inzerce na Seznamu. Jeho výsledek teď přináší hledání na adrese www.mapy.cz

Mapy na Seznamu nasbíraly čtvrt roku po svém uvedení na trh denní návštěvnost kolem 200 tisíc uživatelů. Původní AJAXová aplikace, vytvořená přímo v Seznamu, zaujala jak odbornou tak běžnou uživatelskou veřejnost. I ta se připojila k testování nové služby a k diskusím o ještě lepším výsledku zobrazování jak České republiky, tak Evropy. Vývoj Map v Seznamu mezitím dále pokračoval směrem k interaktivnímu propojení Map a Katalogu firem tak, aby uživatel získal ještě detailnější výsledek při hledání v záložkách Internet nebo Mapy. Klienti Seznamu, kteří si zaplatili firemní zápis v Katalogu, nakonec získali vysokou přidanou hodnotu v podobě svých aktivních vizitek přímo na mapě. 

 

Vizitka na mapě a nová podoba firemního detailu

Každá firma získává díky novým Mapám svou vizitku přímo na zobrazené mapě. Obsahuje jednoduchou informaci se jménem, adresou a telefonním spojením. Kliknutím na odkaz Více informací se zobrazí tzv. firemní detail. Zatímco původní firemní detail na Seznamu obsahoval nezbytné kontaktní údaje o firmě, popis činnosti a  případně i logo,  teď obsahuje více údajů. Pokud si klient zvolí jednoduchý tzv. negarantovaný zápis (tedy zápis bez placených podmínek), zveřejňuje v detailu ještě i náhled webové stránky  s možností prokliku na ni a dále formulář pro zaslání emailu.

V placeném zápisu si firma může zvolit obsáhlejší prezentaci tak, aby v detailu zobrazovala více kategorií, logo firmy a  také fotogalerii. V ní je možné umístit až 9 snímků (viz obr.).

 

 

Novou kategorií zobrazení firem na Mapách se stává Sponzorovaný odkaz, který si firmy mohou zaplatit a získat tak tři pozice v záložce Mapy.cz. Jednu pozici má sponzorovaný odkaz na začátku a dvě pozice na konci výsledku. Všechny tyto tři pozice mezi sebou rotují. Umístění sponzorovaného odkazu je časově limitováno na dobu minimálně 3  a maximálně 6 měsíců. V regionech si tím firmy automaticky pořizují také reklamní bublinu, která se zobrazuje jako výsledek hledání pod zvoleným klíčovým slovem (viz obr.).

Výsledky vyhledávání firem na Mapy.cz

Pokud bude uživatel hledat jakékoliv heslo v záložce Mapy, získá výsledek, který v levé části obrazovky zobrazuje základní mapu s interaktivními vizitkami firem. V pravé části pak uvidí seznam těchto firem pod stejnými čísly, pod kterými jsou uvedeny na mapě a s nezbytnými kontaktními údaji. Po kliknutí na odkaz Více informací se zobrazí právě detail firmy podle způsobu placeného nebo neplaceného zápisu. Pořadí těchto firem je určeno na základě relevance  a vzdálenosti.

 

Přidaná hodnota pro klienta i uživatele Seznamu

Spojení map a firem na  Seznamu jsou prvním rozsáhlým projektem na českém internetu. Hlavní část byla  vytvořena původní AJAXovou aplikací. Do jejího vývoje investoval Seznam několik milionů korun proto, aby vytvořil svým obchodním klientům a zároveň uživatelům vysokou přidanou hodnotu. Tou je detailní a interaktivní zobrazení mapy, které končí pohledem uživatele do konkrétní ulice a dokonce na firemní štít hledaného subjektu. Kvalitní a potřebné informace tak Mapy.cz přinášejí uživatelům doslova „až do domu“.

 

 S hledáním firem na mapách přicházíme do jednotlivých měst a ulic České republiky proto, aby naše služby oslovily opravdu každého Čecha. Přestože jsme regionální firmou v srdci Evropy, našim uživatelům přejeme světový zážitek,“ komentuje uvedení nové služby předseda představenstva Seznamu Ivo Lukačovič.

Sdílet na sítích