Šéf Seznamu: My bojujeme maximálně s Googlem

4. prosince 2006

Ivo Lukačovič je šéfem a majitelem doposud neotřesitelné internetové jedničky Seznam.cz. V nejbližší době se ovšem bude muset vyrovnat s větším nástupem Googlu do Česka a možná i se spojenými silnějšími místními konkurenty.

HN: O kom se vlastně ví, že je na prodej?
Nevím o nikom jiném než o tom, že MAFRA kupuje Atlas.

HN: Kdybyste byl investor, za kolik byste koupil Atlas či Centrum?
Já bych tyto portály nekupoval. Pro Seznam.cz nemají žádný význam. Nicméně pro MAFRU má koupě Atlasu obrovský smysl, neboť spojením návštěvnosti vznikne subjekt, který bude jen pětkrát méně navštěvovaný než Seznam.

HN: Prodal byste Seznam? Za kolik?
Neuvažuji o tom.

HN: Měl by na českém trhu šanci uspět nový hráč?
Ne. Dokonce z těch současných se někteří hráči ještě musí zkonsolidovat, aby přežili.

HN: Odkud se rekrutují noví investoři na internetu? Jsou to spíše finančníci, či mediální domy jako MAFRA?
To nevím, tato otázka je spíše na MAFRU.

HN: Co říkáte chystané reklamní službě AdSense od Googlu?
Kontextová reklama na obsahových serverech nefunguje dobře. Lidé na ni málo klikají, ale naopak je velmi náchylná ke zneužití (Jsou programy, které dokáží simulovat neomezený počet kliknutí na jakýkoliv odkaz, pozn. red.).

HN: Jak moc může AdSense podle vás zahýbat reklamním trhem?
Bude tvořit pár procent celkových reklamních objemů. Odhaduji tak 20 miliónů korun ročně.

HN: Neovlivní pořadí vyhledávačů?
Ne. Je to jen reklamní systém, který se nasadí na dnešní služby.

HN: Co podle vás momentálně hýbá českým internetem?
Přechod na zcela nový obchodní model, takzvané PPC. Inzerenti platí za jednotlivé kliknutí a v podstatě platí, že vydělávat bude především ten vyhledávač, který lidé využívají pro hledání informací.

HN: Co děláte pro to, aby si Seznam udržel pozici jedničky?
Není to tak složité. Soustředíme se na vyhledávaní informací. Naše česká konkurence na boj s globální konkurencí již rezignovala, a tak bojujeme akorát s Googlem. Náš tržní podíl v hledání vzrostl ze 40 na 60 procent, zatímco tržní podíl Googlu spíše stagnuje.

URL| http://HN.IHNED.CZ/?m=d&article[id]=19890450

Sdílet na sítích