7. 2. 2007

Obchodní síť Seznamu mění svůj model i marketingové poradce

Prvním únorovým dnem roku 2007 odstartovala Obchodní síť Seznamu v nové struktuře a s novými obchodními cíli. Dosavadní síť externích spolupracovníků Seznamu přešla do zaměstnaneckého poměru.

Území republiky bylo rozděleno do regionů a pro každý z nich vznikl regionální obchodní tým. Nakonec Seznam kontaktoval všechny své klienty a o změnách je informoval.

„Budujeme moderní, kvalitní, průhlednou a jasně strukturovanou obchodní síť, která má svá daná pravidla“ – tak by se dalo charakterizovat motto nastávajících změn. Dosavadní model obchodní sítě přestal být v podmínkách reklamního trhu efektivní. Seznam spolupracoval s pěti  stovkami externích marketingových poradců v několika pobočkách po celé republice. Prodej inzerce na Seznamu znamenal pro většinu z nich jen vedlejší zdroj příjmů. Teritorium obchodní činnosti nebylo většinou vůči klientům jasně vymezeno.   

Regiony

Nová struktura sítě se  profesionalizuje a soustřeďuje kolem stávajících obchodních center Seznamu.  Na základě analýzy byly vytvořeny obchodní regiony. V celé České republice  je osm regionálních zastoupení, šest v Čechách a dvě na Moravě. Každé z nich řídí regionální ředitel. Jednotlivé týmy marketingových poradců jsou vedeny prostřednictvím manažerů obchodních týmů.
Marketingoví poradci

V Obchodní síti byl snížen  počet obchodníků. Zájmem vedení sítě je v první řadě kvalitní péče o klienty prostřednictvím marketingových  poradců. Jinými slovy: nezáleží na kvantitě, ale na profesionalitě. „Chceme vytvořit příjemné motivační prostředí pro všechny členy Obchodní sítě,“ říká k tomu její ředitel Pavel Tříska. Ke klíčovým zásadám  nové struktury bude patřit zvyšování atraktivity Seznamu pro klienty a zlepšení komfortu pro uživatele. Prostřednictvím současných marketingových poradců také efektivní reprezentace společnosti jako takové.
Komunikace o změnách

Přínosným způsobem nastavilo vedení sítě také komunikaci s klienty.  Prostřednictvím emailů se dozvídají o hlavních změnách, které nastanou ať už ve struktuře, nebo v portfoliu služeb Seznamu. První email obdrželi klienti Seznamu v souvislosti s nasazením nové služby Firmy.cz na začátku letošního roku. Druhou informací zaslanou ze Seznamu byla komunikována změna modelu celé sítě. „Jsem velice rád, že změny v Obchodní síti proběhly tak rychle a tak profesionálním způsobem. Je to důležitý krok dopředu nejen pro síť, ale pro celý Seznam“, komentuje změny ředitel Seznamu Ing. Pavel Zima.