Seznam je podnikem Fair Play

26. března 2007

Vůbec první certifikace dodržování etiky podnikání v České republice přinesla internetovému portálu Seznam krásný výsledek. Úspěšně prošel etickým auditem a stal se Podnikem Fair Play.

Program Podnik Fair Play zajišťuje v České republice Etické fórum – občanské sdružení složené ze zástupců podnikatelské i akademické sféry. V certifikaci podniků navazuje na stejný program v Polsku, kde se letos odehrál již desátý ročník soutěže.

Česká republika měla svou etickou premiéru společně s 32 přihlášenými podniky. I ony  si ověřily, zda skutečně dodržují zásady podnikatelské etiky, zda se chovají eticky ke svým zaměstnancům a jaké hodnotové žebříčky vyznává jejich management.
Etickým auditem prošlo ze všech přihlášených pouze šest firem. Kromě Seznamu jsou to takové firmy jako např. Opel Steiger, Eurest nebo Hartman Rico. „Etikou rozumíme to, když firma upřednostní dlouhodobé cíle před krátkodobými a společenské cíle před osobními,“ vysvětluje místopředseda Etického fóra Josef Řeřicha. Ten také v září 2006 vedl etický audit v Seznamu. Setkání s většinou hlavních manažerů Seznamu a otázky kladené opravdu „na tělo“ nakonec dovedly Seznam k historickému prvenství: byl první firmou, která se do Programu Fair Play přihlásila a etickým auditem úspěšně prošla.
„Je to pro nás pocta, tím spíš, že se musíme denně přizpůsobovat velice proměnlivému internetovému trhu a proto nemůžeme ve firmě stavět byrokratické aparáty. Všechno je tudíž v našich zaměstnancích, v jejich přístupu a proto si titulu Podnik Fair Play velice ceníme,“ komentuje výsledek ředitel Seznamu Pavel Zima.
Titul Podnik Fair Play bude Seznam používat podle pravidel soutěže jen jeden rok. Bude-li chtít pokračovat, bude muset absolvovat stejný audit znovu a etiku svého chování tak znovu dokázat.

Sdílet na sítích