Sklik na Efektivním webu

29. října 2007

Ve středu 17. října proběhla v pardubickém hotelu Euro konference s názvem Efektivní web. Zabývala se problematikou internetové reklamy obecně, z větší části pak reklamními PPC systémy v ČR. Tým Skliku na ní nemohl chybět.

Mezi přednášejícími byl taky Jirka Chomát, který tady PPC systém Sklik představil. V patách mu ale byla celá výjezdní skupina Skliku čítající čtyři osoby. Jirka nás trochu vyděsil tím, že jsme museli vyrazit už v 6 ráno :-(. Přes zimu, déšť, hlad a nedostatek kávy i spánku nám ale cesta docela uběhla a před Pardubicemi jsme dokonce zastavili kvůli krásnému východu slunce. Při té příležitosti jsme se nechali zvěčnit na kraji silnice.

výjezdní skupina Skliku
Výjezdní skupina Skliku (zprava: Ferda, já, Jitka a Ondra).

V prostorách konferenčního sálu hotelu Euro už bylo celkem nabito – já napočítal cca tři desítky účastníků. Po krátkém úvodu konferenci odstartoval Josef Kovář ze společnosti Etarget a představil stejnojmenný PPC systém. Za další prezentací tentokrát od Pepy Kováře už nastupoval Jirka Chomát, šéf Seznamáckého Skliku. Vysvětlil hlavně zásadní rozdíl mezi kontextovou reklamou a reklamou cílenou na uživatelský dotaz, kterou Sklik je. Zmínil zajímavá fakta o Skliku, podtrhl jeho hlavní výhody (reklama v nejpoužívanějším vyhledávači) a pak asi 15 minut odpovídal na dotazy ze sálu.

Z dalších přednášek mne zaujal třeba Radek Sakáč – srovnával efektivitu klasické bannerové reklamy a PPC reklamy. Taky Marcel Charvát se svou srovnávací analýzou jednotlivých PPC systémů v České republice. Pamatuji si, jak opakoval nutnost analyzovat návštěvnost a výsledky PPC kampaní. Nejzajímavější pro mě byla ale příkladová studie marketingové strategie od Milana Benedy. Demonstroval na ní fungování SEO a dalších marketingových nástrojů.

A to je zhruba všechno. Pracovní povinnosti nám nedovolily zůstat déle a tak jsme vyrazili zpět do Prahy. Západ slunce už jsme vyfotit nestihli, ale několik snímků z Efektivního webu najdete aspoň v Jirkově fotogalerii.

Jindra
Jindra

Sdílet na sítích