4. 12. 2008

Jak jsme připravovali nákupního rádce na Zboží.cz

Na začátku října ke mně přišel Chosé (Pepa Šíma – Produktový ředitel) s požadavkem na vytvoření nákupního rádce na Zboží.cz. Nebylo moc času a tak jsem okamžitě začal jednat.

V první fázi jsem musel vědět, co nákupní rádce přinese, jaká jsou očekávání Chosého:

  •     musí to být jednoduchá aplikace (max. 4kliknutí)
  •     dostupná z homepage Zboží.cz
  •     nabídnout max. 3 zboží
  •     pustit co nejdříve, nejpozději  10.11.2008

Svolal jsem tým zbožařů ve složení (Vašek – Senior programátor, Martin – Programátor, Lukáš – webdesign, Štěpánka – Manažerka Zboží.cz, Pavel – Administrátor Zboží.cz, Štěpán – Produktový manažer Senior, Chosé), kterým jsem sdělil požadavek na nový projekt.  S týmem jsme vytvořili první návrh, jak by mohl nákupní rádce vypadat. Návrh putoval grafikům (Karel, David). Rozdíly ve výsledku jsou znatelné 🙂

Fáze druhá – implementace:

Vytvořená WBSka viz obr. (Ať, žijí kartičky, kam se hrabe MS Project 🙂

Vytvoření kategorií a vybrání zboží. A ejhle, komplikace. Jaké kategorie a jaké zboží máme ze Štěpánkou vybrat? Dostávali jsme tipy, ale s tím nešlo pracovat. Co typ to jiný člověk, to jiný názor, jiná kategorie jiné zboží. To přeci nejde, aby na hlavní stránce Zboží.cz byl dlouhatánský seznam výrobků. Proto jsme si udělali průzkum mezi Seznamáky. Výsledek, už také znáte 🙂

Pro ty, kteří nepoznali, tak rádce je napsán pomocí technologie AJAX.

Nákupního rádce pro Vás připravili:
Programátoři: Vašek Urbánek,  Martin Šafařík
Webdesign: Lukáš Fraňek
Grafika a návrh UI: Karel Pětruchno, David Švejda
Administrátor: Pavel Kozohorský
Manažeři: Chosé, Štěpánka Kovaříková, Štěpán Škrob


Všem přeji hezké Vánoce a pěkný Nový rok


Lukáš