Největší realitní spor byl zažehnán

24. května 2010

Lidové noviny – 20.5.2010

PRAHA

Realitní sítě RE/MAX, Sting aM&M Reality Holding začínají opět inzerovat na jednom z největších tuzemských realitních serverů Sreality.cz.
Navázaly tak na události z konce března, kdy se na základě náhlých a nevyhovujících změn v obchodních podmínkách inzerce rozhodly od spolupráce se serverem odstoupit.
Zatímco s centrálou RE/MAX ještě probíhají jednání, Sting již od tohoto pondělka na serveru inzeruje,M&M Reality Holding začíná v těchto dnech.
„Zjistili jsme, že zatím nemáme připravenou jinou alternativu, a tak jsme se rozhodli spolupráci s Sreality.cz opět obnovit,“ reagoval výkonný ředitel realitní sítě Sting Michal Pitucha.
Podle Pituchy bylo největším problémem nového konceptu Sreality. cz to, že dal o nových obchodních podmínkách vědět nepřehledným způsobem a s velmi malým časovým předstihem. „Navíc nerozlišovali, zda jde o velkého, nebo malého klienta,“ dodal Pitucha s tím, že nakonec našli vzájemně vyhovující kompromis. Sting je nyní se svými zhruba 3500 inzeráty druhým největším inzerentem na portálu Sreality.cz.
Svou chybu přiznává i samotný server. „Z jednání s jednotlivými realitními společnostmi jsme zjistili, že naše chování nepovažovaly za korektní. Necítily se jako naši významní klienti. Uvědomujeme si, že na tom musíme ještě zapracovat,“ řekl Michal Heisig, obchodní ředitel společnosti Seznam.cz.
Koruna za inzerát a den zůstala Jednou ze zásadních novinek nových obchodních podmínek, které vešly v platnost 1. dubna, bylo to, že realitní portál zrušil velkým realitním kancelářím velkoobchodní slevy. Známou katalogovou cenou je koruna za inzerát a den, velcí hráči však měli dosud v tomto případě značné slevy. „Tito klienti jsou však pro nás důležití, a tak jsme se snažili kompenzovat jim tuto změnu jinde,“ řekl Heisig.
Nižší ceny mohou realitní kanceláře očekávat u doprovodných služeb, jako jsou například banery. „Zvýhodnění se jim poskytují v ostatních formátech také podle toho, jestli inzerci oproti předchozímu stavu navyšují, nebo zda ji dočasně snižují,“ dodal Heisig.
Razantní a nečekané změny obchodních podmínek v případě inzerování na realitním serveru však zaskočily nejednu realitní kancelář. Ze strachu, že se jim náklady na inzerci až několikrát zvýší, se mezi realitními kancelářemi rozpoutal hon za co nejlepší alternativou. „Počet klientů, kteří se u nás rozhodli inzerovat, se nám meziročně zvýšil až o padesát procent. Největší přísun zaznamenáváme právě od klientů Sreality.cz,“ řekl LN Michal Pich, jednatel společnosti EuroNet Media, která provozuje například realitní portály Realitymorava. cz a Realityčechy.cz.

Výrazný přísun nových klientů zaznamenaly i realitní portály Reality. idnes.cz nebo Českéreality.cz. „Březen a duben letošního roku byly naše nejúspěšnější dva měsíce. Počty nemovitostí nám vzrostly z padesáti na devadesát tisíc, při tom v průměru měsíčně získáváme tak pět tisíc nových nemovitostí,“ řekl LN Vladimír Dubeň, který má na starost mimo jiné Reality.idnes. cz.

Realitní portály potvrzují, že je stále častěji oslovují různé asociace nebo profesní sdružení, které se snaží spojením více firem vyjednat co nejvýhodnější podmínky. „Mohu říci, že se to stává určitým novým trendem. Loni něco takového ještě vůbec neexistovalo,“ sdělil LN Jan Cempírek, obchodní ředitel internetové mediální skupiny ČeskýInternet. cz, která provozuje také server Českéreality.cz.
Hledání alternativ potvrzuje i výkonný ředitel M&M Reality Holding Ondřej Mašín. Návštěvnost jejich webu vzrostla o dvanáct až o patnáct procent. „To, co klienti nenašli na Sreality.cz, hledali přímo u zdroje,“ dodává Mašín.


Sdílet na sítích