Nové kategorie na Zboží.cz vás bezpečně a rychle provedou vánočními nákupy online

1. listopadu 2010

Populární srovnávač cen Zboží.cz přináší do vánočních nákupů na internetu novou rychlost a přehled. K vytouženému dárku vás přivede rychle a s přehledem prostřednictvím nových kategorií a našeptávače.

Zboží.cz je na českém internetu nejpoužívanější srovnávač cen. Na jeho stránkách nabízí své produkty více než 17 tisíc e-shopů a uživatelé v něm mohou hledat mezi 54 miliony nabídek. Aby našli rychle a přesně to, co chtěli, nasazuje Zboží.cz v těchto dnech novou kategorizaci výrobků.

Na novou funkcionalitu upozorňuje samotná homepage www.zbozi.cz, která byla dosud jen vyhledávacím nástrojem. Nově se tu objevují všechny TOP kategorie zboží zahrnující od počítačů přes elektroniku, oblečení, kosmetiku, spotřebiče a další. Z tohoto hlavního rozcestníku je možné dále jít do kategorií a podkategorií až k výpisu konkrétních typů výrobků i s počtem, kolik jich služba právě teď nabízí.

Zboží.cz - screenshot úvodní stránky

Jak kategorie využít při nákupu

Cestou, jak nejrychleji na Zboží.cz vyhledat daný výrobek není postupné proklikávání kategorií, ale volba konkrétního dotazu v kategorii Zboží.cz a využití deseti tipů našeptávače. Pokud se tady mezi nejhledanějšími dotazy vyskytuje právě hledaný výrobek, stačí jediné kliknutí a jste v jeho detailu.

Kategorie naopak velmi dobře poslouží v případě, kdy kupující neví, o jaký výrobek má zájem a potřebuje se zorientovat v tom, co všechno lze právě teď na internetu koupit.

Příklady zrychleného vyhledávání

Zatímco na staré verzi Zboží.cz se na zadaný dotaz „parfémy“ objevil výpis všech parfémů a cestu k detailu výrobku komplikovalo další hledání v rámci značek nebo cenových filtrů, nová homepage Zboží.cz vede kupujícího z TOP kategorie „Parfémy“ rovnou do dvou velkých kategorií dámských a pánských parfémů. Cesta k detailu výrobku už je pak prostřednictvím našeptávače v kategorii otázkou jednoho kliknutí.

Zboží.cz - screenshot zrychleného hledání

„Kategorie výrobků usnadňují vyhledávání, poskytují přehled a urychlují výběr zboží“, říká manažerka Zboží.cz Štěpánka Kovaříková.

Hledání a našeptávač

Protože je Zboží.cz především vyhledávací službou, snaží se kombinovat nejúčinnější nástroje pro snadné hledání výrobku. Prvním z nástrojů je našeptávač, který se nově uplatňuje v každé kategorii. Poskytuje přehled deseti nejhledanějších položek zboží v dané kategorii a odbourává další nutné kroky do podkategorií. Druhým nástrojem je oprava překlepů při zadávání dotazu do vyhledávače.

Zboží.cz - screenshot našeptávače

Zábavná homepage

Na vánoční nákupní cestu plnou očekávání i zážitků se Zboží.cz vydává s nezvykle jinou homepage, než jaká je k vidění na ostatních službách Seznamu. Zobrazuje všechny TOP kategorie zboží a svým celkovým dojmem může připomínat srdíčko nebo písmeno V nebo cokoliv dle fantazie uživatele.

„Chtěli jsme vytvořit zábavnější homepage, která na první pohled vyvolá určitou emoci. Při nákupech v jakoukoliv dobu se hodí dobrá nálada a tu jsme chtěli navodit“, komentuje novou podobu homepage David Švejda, návrhář uživatelských rozhraní Seznam.cz.

Sdílet na sítích