Rozjeďte se na cesty s Sdovolená.cz

1. prosince 2010

Česká portálová jednička Seznam.cz vstupuje na trh se zájezdy. Od 1. prosince spouští ve spolupráci s Asociací cestovních kanceláří ČR zcela novou vyhledávací službu Sdovolená.cz.

Vyhledávání zájezdů na www.sdovolena.cz je na českém internetu vůbec prvním projektem svého druhu. Poprvé se orientuje výhradně na nabídku cestovních kanceláří, tedy těch kdo zájezdy pořádá a organizuje.

U zrodu nové služby Seznamu stála také Asociace cestovních kanceláří ČR, která pomohla společnosti Seznam.cz s odbornou stránkou tak, aby vyhledávací služba splnila všechny požadavky současného trhu.

Jedná se o perspektivní projekt, který je určen  pro přímý prodej zájezdů cestovních kanceláří bez jakéhokoliv prostředníka. Nad projektem převzalo patronát představenstvo ACK ČR. Jsem přesvědčen o tom, že  se vytváří silná  konkurence pro cestovní agentury zaměřené pouze  na internetový prodej. Přeji Sdovolené šťastné vykročení a mnoho úspěchů,říká Viliam Sivek, předseda ACK ČR.

Právě spolupráce s Asociací a jeho členy přinesla už na začátku zcela zásadní dohodu o obchodním modelu služby. To umožnilo řadě cestovním kancelářím být na Sdovolené už při samotném startu. V současné době tedy nová služba zobrazuje stovky tisíc termínů zájezdů z nabídky jak největších cestovních kanceláří – Čedok, FIRO-tour, Fischer, Exim tours, Eso travel, Blue Style a dalších – ale i středních a menších regionálních cestovních kanceláří, které nabídku Sdovolené  kompletují, aby každý zájemce našel opravdu to, co hledá.

„Startujeme s obsáhlou nabídkou zájezdů od těch cestovních kanceláří, které v novém projektu Seznam.cz vidí potenciál a od samotného startu služby Sdovolená.cz chtějí být u toho“,
říká Petr Čermák, manažer Sdovolené. „Děkujeme jim za důvěru a věříme, že pomůžeme oživit cestovní ruch v jeho těžších chvílích“


Jak Sdovolená.cz funguje

Na www.sdovolena.cz  je dominantní právě vyhledávání, které se podobně jako na ostatních službách Seznamu zobrazuje na Sdovolené spolu s aktuálním počtem vložených inzerátů.  Hledat lze pomocí základního nebo rozšířeného filtru. Jedním z vyhledávacích kritérií je destinace – v přednastavených volbách uživatelé vidí nejžádanější země a pak celý abecední seznam včetně České republiky. Možnost omezení termínu a ceny je samozřejmostí, uživatel si může navíc zájezdy filtrovat i podle svých oblíbených cestovních kanceláří.

Po zadání klíčových parametrů služba zobrazuje všechny relevantní nabídky a to včetně údajů o cestovní kanceláři, která zájezd organizuje. Uživatel tak bezpečně ví, s kým později uzavře cestovní smlouvu.

Cílem je poskytnout uživatelům jednoduchou a přehlednou službu pro výběr dovolené. Zároveň však chceme zobrazovat dostatek informací, které lidem pomohou v rozhodnutí výběru zájezdu. Službu budeme samozřejmě neustále vylepšovat, a to také na základě připomínek našich uživatelů“, říká Jan Schenk, produktový manažer Seznam.cz.

Na startu má nový projekt Seznamu už teď značnou pozornost celého trhu. To, jak uspěje, bude do velké míry záviset i na samotných uživatelích, kteří se od cestovních katalogů obracejí směrem k internetu, aby z pohodlí domova vybrali dovolenou se zárukou – od dneška také na Sdovolená.cz

Informace o vzniku nové vyhledávací služby v oblasti cestování přivítala řada velkých subjektů na trhu. Vidí v ní nové možnosti, jak v rámci českého internetu podpořit výběr zájezdu online způsobem, tedy komfortně a bez většího rizika pro klienty:

Projekt Sdovolená vnímám jako zcela nový prvek v nabídce zájezdů“, říká generální ředitel Čedoku pan Miroslav Res. „Na rozdíl od dosavadní praxe nabídky dovolených, kterou provádějí na internetu  buď specializované cestovní agentury, nebo přímo cestovní kanceláře se jedná o vyhledávač produktů různých cestovních kanceláří, aniž by do tohoto procesu Sdovolená.cz  vstupovala  z pozice cestovní agentury. Klienti, které zájezd některé  cestovní kanceláře na Sdovolené osloví, budou nasměrování přímo do cestovní kanceláře, která s nimi uzavře cestovní smlouvu. Očekávám, že Sdovolená.cz  bude schopna svým uživatelům přehledně představit širokou nabídku zájezdů různých cestovních kanceláří a stane se tak novým  pomocníkem při výběru dovolených. K rozjezdu přeji Sdovolené hodně  kvalitních zájezdů v nabídce a zejména pak mnoho spokojených uživatelů.“

„Služba Sdovolena.cz je zcela novým a nadějným projektem na českém internetu, ve kterém vidíme velmi zajímavý prodejní potenciál“, komentuje projekt Seznamu generální ředitel CK Fischer pan Jiří Jelínek. „Zároveň díky síle Seznam.cz bude velmi tvrdou konkurencí pro ostatní internetové portály zaměřené na dovolené a cestovní ruch.“

„Cestovní kancelář Eso travel je zaměřena pouze na přímý prodej ve své centrále či přes autorizované prodejce. Projekt Sdovolená.cz pro nás bude velkým přínosem, její pomocí budeme oslovovat zcela nový segment klientů. Měl jsem to štěstí být členem poradního týmu, který projekt tvořil, a proto vím, že se jedná o unikátní systém, který v tuto chvíli nemá na českém trhu obdobu. Pevně věřím, že Seznam bude úspěšný a s ním budeme úspěšní i my,“ říká předseda představenstva Eso travel, Tomáš Cikán.

Za Cestovní kancelář Exim tours vyjádřil podporu Sdovolené marketingový ředitel Ing. Stanislav Zíma. „Projektu Sdovolená jsme se rozhodli účastnit proto, že autorem a nositelem  je náš významný obchodní partner, který pro nás znamená garanci úspěchu celého projektu, tedy i garanci návratnosti našich vynaložených prostředků a úsilí.“

„Sdovolená je z mého pohledu další velice zajímavý produkt společnosti Seznam.cz, který jednoznačně najde velmi brzy své místo na trhu,“ říká za společnost FIRO-tour její generální ředitel Roman Fisek.  „Vytvoří zajímavé konkurenční prostředí pro internetové prodeje a dle mého názoru i výrazně zpřehlední nabídky dovolených, kterými český trh disponuje. Sdovolené přeji co nejpestřejší výběr zajímavých produktů, spokojenost uživatelů a klientů a v neposlední řadě také skvělou spolupráci s organizátory dovolených.“

Podporu nové služby vyjádřila i Lenka Berberi, výkonná ředitelka CK Blue Style. „Dynamický vývoj prodeje dovolené přes internet je evidentní již několik let. Proto se CK Blue Style spojila při tomto projektu s českou internetovou jedničkou – Seznam.cz. CK Blue Style se snaží vycházet vstříc svým klientům ve všech směrech a jsme přesvědčeni, že právě tento způsob prodeje zvýší komfort při vybírání té správné dovolené.“

Sdílet na sítích