Češi dávají při výběru auta důraz na cenu a rok výroby

22. srpna 2012

Až 85 % lidí využívá při koupi automobilu Internet

V nejbližších měsících si plánuje koupit automobil 35 % Čechů. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který udělal server Sauto.cz mezi svými uživateli. Nejčastěji hledají automobil pomocí Internetu (85 % dotázaných) a hledají především podle ceny a stáří vozidla.

Podle průzkumu serveru Sauto.cz se při nákupu vozidla 88 % Čechů nejprve orientuje dle ceny vozu. Druhým parametrem výběru je pro 86 % dotázaných rok výroby, protože jedna třetina lidí rovnou vybírá mezi novými vozy (další třetina mezi vozy se stářím 3–9 let). Ruku v ruce s rokem výroby jde i stav najetých kilometrů. Toto jsou pro většinu nakupujících základní parametry, které rozhodují o koupi automobilu. Naopak nejméně zájemcům o koupi automobilu záleží na modelu vozu, je důležitý jen pro 60 % lidí. O koupi dopravního prostředku uvažují v 42 % muži.

Z výsledků průzkumu je také patrné, že čeští řidiči mají svoji jízdu velice rádi naprosto pod kontrolou, a to i při řazení. Manuální převodovku chce ve svém automobilu 77 % z nich. Velkou otázkou také bývá, jestli zvolit benzínový nebo naftový motor. Z výzkumu vyplývá, že benzín by zvolilo 45 % dotázaných a naftu 35 %. Kromě těchto specifik se Češi zajímají i o technické parametry vozu, na které začínají být více nároční. Naprostou samozřejmostí je pro nákup auta posilovač řízení. Na ten při výběru auta nedá dopustit 98 % účastníků výzkumu. Velice podobně na tom jsou airbagy a ABS. Naopak jen pro 16 % dotázaných jsou důležité funkce jako navigace či vyhřívaná sedadla.

V uvedené tabulce naleznete pořadí automobilových značek podle toho, jak by si je lidé při koupi vybírali.

Průzkum probíhal v období od 25. května do 15. července mezi uživateli služeb Seznam.cz starších 15 let.

 Michal Zadák
Michal

Sdílet na sítích