V Skliku je možné s účinností od 12.11.2012 plánovat reklamní kampaně na alkohol, a to nejen na víno, pivo a medovinu jako doposud, ale na všechny druhy alkoholických nápojů.
Zákon o regulaci reklamy (zákon č. 40/1995 Sb.) stanovuje určité limity, které je nutno při reklamě na alkohol dodržet.
Tyto požadavky také najdete v naší nápovědě.
Alkoholické nápoje lze propagovat s následujícím omezením:
- nesmí nabádat k nestřídmému užívání
- nesmí být zaměřena na osoby mladší 18 let
- nesmí vytvářet pocit, že spotřeba alkoholu zajišťuje společenské či sexuální úspěchy či má léčebné vlastnosti
- nesmí zdůrazňovat obsah alkoholu
Cílová stránka klienta potom musí obsahovat informaci o zákazu prodeje alkoholických nápojů osobám ml. 18 let (např. formou vstupní brány).
S touto změnou také souvisí uvolnění některých nevhodných klíčových slov v Skliku, jako je například rum, whisky, koňak, atd.
Budete-li mít pochybnosti o legálnosti Vaší reklamy, kontaktujte prosím svého obchodníka či administrátory oddělení Sklik.cz prostřednictvím emailové adresy sklik@firma.seznam.cz.
Za celý tým Skliku Culková Petra