11. 2. 2013

Valentýnské cukrovinky: Letos převážně z online obchodů

Svátek svatého Valentýna se blíží a obchodníci začínají připravovat své internetové stránky a prodejní výlohy. Kdyby byl letošní Valentýn podobný tomu loňskému, nejvíce by se podle serveru Firmy.cz zapotili prodejci cukrovinek nebo nehtová studia.

Svátek sv. Valentýna představuje pro prodejce první velký svátek v novém roce, na který se mohou zaměřit. O zákazníky rozhodně nebude nouze, což potvrzují i statistiky internetového katalogu firem, server Firmy.cz. „Je zajímavé, jak se přání zákazníků, v tomto případě spíše zákaznic, mění. V únoru 2011 vedla z netradičních oborů solária a erotické masáže, loni to byla nehtová studia a lázně. Změnu zaznamenáváme také u prodeje sladkostí. Ty se z kamenných cukráren přesunuly do online prostředí,“ řekl Martin Fuks, Manažer produktového týmu, serveru Firmy.cz.

Hledání firem, které nabízejí prodej květin a šperků, je v únoru nejvyšší. „Naše statistiky potvrzují, že pánové tradičně zapomínají na tento nečeský svátek a na poslední chvíli pak hledají firmy, které jim mohou pomoci vyřešit zapomenutý dárek. Hledají např. nejbližší květinářství cestou z práce domů, dámy se naopak chtějí svým protějškům líbit a hledají místa, kde se zkrášlit,“ komentoval statistiky hledanosti na serveru Firmy.cz Martin Fuks.

Na čem chtějí Češi o Valentýnu nejvíce ušetřit?

Na internetu dnes lidé nakupují čím dál častěji. Podle studie TNS Aisa nazvaná Češi v síti 2012 vyplývá, že se internetové vyhledávání stalo běžnou součástí nákupu. Zákazníci při výběru dražšího zboží stráví i několik týdnů srovnáváním parametrů, cen a poskytovatelů. To nahrává internetovým srovnávačům cen. „Srovnávání cen na internetu je nejjednodušší způsob, jak se vyznat v nabídce e-shopů, kterých za posledních několik let vzniklo v České republice téměř 30 000,“ říká Štěpánka Kovaříková, manažerka serveru Zboží.cz a dodává: „Na Valentýna očekáváme prodej dárků hlavně z kategorií šperky, luxusní hodinky,květiny, spodního prádla a překvapivě i alkoholu, na který se od svých partnerek mohou těšit nejspíše muži. Uživatelé Zboží.cz se mohou těšit na speciální sekci, kde jim k preferované ceně nabídneme tip na dárek či kategorii.

Zajímavostí je, že existují kategorie služeb, u kterých bychom mohli předpokládat, že patří k typickým Valentýnským dárkům, avšak vrchol poptávky zaznamenávají až v březnu. Patří k nim například on-line prodej klenotů a hodinek, dárkového zboží (i toho textilního), nebo kosmetiky. Bude zajímavé pozorovat, jak se hledanost v těchto kategoriích bude hýbat v letošním roce. Bude tedy březen tím měsícem, kdy dámy dostávají více on-line nakoupených dárků než na Valentýna?

Jakub ŠumanskýJan Samko
Jakub   Jan