20. 6. 2013

Tržby společnosti Seznam.cz v roce 2012 překonaly 2,8 miliard korun

Seznam.cz v roce 2012 meziročně rostl o 6 %. Jeho tržby z reklamy byly 2,834 mld. Kč. Výsledek společnosti Seznam.cz před zdaněním za rok 2012 dosáhl téměř jedné miliardy. Seznam.cz pokračuje v produktových a technologických inovacích.

Plánuje například další možnosti cílení reklamy nebo výstavbu vlastního datového centra.

Tržby společnosti Seznam.cz i nadále rostou. V roce 2012 dosáhly 6% růstu a překonaly 2,8 miliardy korun. Nejvíce i v roce 2012 rostly příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. Ten již tvoří na celkových tržbách společnosti Seznam.cz 30 %. Po čtvrtinovém podílu si na tržbách společnosti udržují příjmy z bannerové display reklamy (na službách jako jsou Novinky.cz, Super.cz atd.) a na oborových inzertních serverech (Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz, atd.) Podíl příjmů z katalogového serveru Firmy.cz je 20 %, celkový objem tržeb ze zápisů ve firemním katalogu zůstává oproti loňskému roku nezměněn. Provozní výsledek hospodaření společnosti Seznam.cz se za rok 2012 vyšplhal na 947 milionů korun.

Loni v létě jsme avizovali plánovaný růst tržeb a provozní zisk těsně pod jednou miliardou. Spolu s tím pak výrazné investice do produktových a technologických novinek. Tento trend bude pokračovat i nadále. Pro rok 2013 očekáváme asi pětiprocentní meziroční růst tržeb. Tento nárůst budeme opět investovat do rozvoje firmy. Nové produkty a služby jsou naší hlavní oblastí investic. Vedle nich se věnujeme i optimalizacím našich dlouhodobých nákladů, třeba budování vlastního datového centra, Díky tomu pro rok 2013 očekáváme provozní výsledek hospodaření nad 900 milionů korun,“ komentoval výsledky výkonný ředitel společnosti Seznam.cz Michal Feix.

Seznam.cz se soustředí i na nové způsoby inzertních možností pro klienty. V roce 2012 se vyšplhaly například příjmy z mobilní reklamy a videoreklamy na více než 40 milionů korun. V červnu 2013 chystá Seznam.cz plošnou nabídku behaviorálního cílení reklamy. Její pomocí si mohou inzerenti mnohem lépe vybrat cílové publikum, které reklamu uvidí, a to podle toho, jak se o konkrétní oblasti zájmu opravdu v daný okamžik reálně zajímají, jak se jí na internetu věnují. Pokračuje samozřejmě i práce na službách a produktech společnosti Seznam.cz. Už byly oznámeny novinky na službě Mapy.cz a letos rozhodně nebudou jediné.

Seznam.cz se také rozhodl pro fúzi společnosti Mapy.cz, s.r.o. K 1. 10. 2013 se tak z dodavatele mapových podkladů stane nedílná součást společnosti Seznam.cz. „Tato operace nám významně zjednoduší vnitrofiremní administrativu. Vzájemná fakturace obou firem v situaci, kdy jsme největším odběratelem společnosti Mapy.cz, s.r.o., přestala dávat smysl,“ dodává k tomu Michal Feix, výkonný ředitel Seznam.cz.

Irena Zatloukalová,
tisková mluvčí