14. 1. 2015

Přes bizarnost některých námětů nemám ani zdaleka na realitu, říká režisér seriálu Pizza Boy Adam Hobzik

image

Nová černá komedie internetové televize Stream.cz vypráví o poslíčkovi, který chce jenom včas dovézt pizzu a dostat slušné dýško. Přivez, odvez, zkasíruj. Byla by to vlastně prima práce, nebýt lidského faktoru. A právě kontakt se zákazníky a jejich specifická přání se staly námětem dvanáctidílného seriálu Pizza Boy režiséra Adama Hobzika. Co ho inspirovalo, koho do rolí zákazníků obsadil a co dalšího má v plánu, prozradil v rozhovoru.

Co předcházelo vzniku seriálu Pizza Boy a kdy poprvé vás napadlo, že byste mohl černou komedii o poslíčkovi pizzy natočit?
„Námět Pizza Boye vznikl ještě na FAMU jako součást mojí teoretické práce na téma webseriálů. To bylo v létě 2013, kdy jediným českým počinem byla sedm let stará Gynekologie. V zahraničí přitom tenhle formát fungoval stabilně, tak mi dávalo smysl oživit ho i tady. Rozhodující pro mě byl úspěch v soutěži 48 Hours Film Project, v rámci které jsme zkusili jeden krátký příběh o poslíčkovi s pizzou natočit.“image

Proč jste si k seriálovému ztvárnění vybral právě tohle téma?
„Téma má kořeny v mé oblíbené komedii Čtyři pokoje. Hrdina je pikolík v hotelu plném šílenců. Dost za to může i moje podivná představa ze střední, že po maturitě pojedu do Londýna pracovat jako noční rozvoz. Lákala mě atmosféra nočních ulic cizího města, které mám ve dvě ráno celé pro sebe.“
image

Co vás inspirovalo při psaní jednotlivých historek? Máte mezi svými přáteli „Pizza Boye“ nebo jste scénář konzultoval se zaměstnancem pizzerie?
„Je to čirá fantazie, přepisovat skutečnost mě nebaví. Takže jsem ani moc neměl potřebu konzultovat ty ‚pizza reálie‘. Nejvíc mě inspiruje, když mám dojem originality. Prohlížím si třeba v tramvaji časopis, kde má každá holka 90/60/90 a každý chlap vypadá jako David Hasselhoff – prostě současný modly – a jedu kolem kostela, kde vidím ty padlý modly minulosti, který už nikoho nezajímají, a říkám si: ‚Co když to dneska funguje tak, že mi u posledního soudu změří bicák místo počtu hříchů a já se nedostanu do nebe, protože jsem chodil málo do fitka?‘ A tak o tom napíšu díl.

Opravdu se takové bizarní historky dějí ve skutečnosti nebo je to fikce?
„I přes bizarnost některých námětů nemám ani zdaleka na realitu. Nedávno jsem objevil americkou stránku plnou skutečných zážitků z rozvozu pizzy. Jsou tam nevěry, vraždy, přepadení, požáry… Já byl na svého Pizza Boye ještě něžný.“

Jaké nároky jste měl na představitele hlavní role?
„Do role Pizza Boye jsem potřeboval komediálního herce s výraznou mimikou. Mirek Škultéty je v tomhle nedocenitelný. Tam, kde by jiný herec potřeboval repliku, jemu stačil výraz tváře. Spoustu scén jsme na téhle jeho přednosti postavili. Druhá velká role patří Vilému Vránovi, což je můj kamarád ze střední, kterého jsem vždycky plánoval dostat k filmu, protože jsem v něm viděl skvělý herecký talent, který potvrdil. S Mirkem měli výbornou chemii, díly s ním patří k nejlepším.”

A podle jakého kritéria jste obsazoval role zákazníků?
„Role zákazníků jsem zkusil obsadit ideálně, i když šlo často o velmi známé herce a riskoval jsem odmítnutí. Mile mě překvapilo, když účast potvrdila Emma Smetana, Leoš Noha, David Matásek nebo Lukáš Konečný. Byl fajn zážitek vidět, jak se někdo, koho znáte jen jako mediální obraz, promění ve skutečného člověka, který s nadšením dělá svoji práci prostě proto, že ho baví. Nabíjející zkušenost.“

Před kamerou se vystřídala řada více či méně známých herců, ale kdo stál za ní?
„Dlouhodobě točím s kameramanem Alešem Lněničkou a zvukařem Pavlem Matyášem, ke kterým se nově připojil Jan Vitvera jako producent. Jsou to všichni mí kolegové a přátelé, kteří tvořili srdce štábu a mně dali sílu projekt realizovat. Kromě nich jsem našel další spoustu talentovaných lidí, se kterými byla radost spolupracovat a mám chuť s nimi tvořit dál.“

A obligátní dotaz na historky z natáčení?
„Vtipných situací byla celá řada. Dost jsme se se štábem bavili, když Mirek Škultéty dostal v půlce natáčení alergii na maskování. Někdy ho pošimrejte na nose. Kašle, jako když štěká pes. Taky jsem se smál, když na Streamu sestříhali trailer, ve kterém vedle hvězd jako je Emma Smetana, Lukáš Konečný, David Matásek nebo Leoš Noha představují i Karla Macháněho, což je v seriálu liliputí akrobat, který jezdí show na motorkách v kleci. Nějak si všichni mysleli, že to je reálná postava.“

Pizza Boye jste natočil pro Stream.cz, proč jste seriál nabídl právě této televizi?
„Stream.cz je v tuzemsku jediná televize zaměřená primárně na internetové formáty. Když jsem poprvé přišel za jeho šéfproducentem Lukášem Záhořem s nabídkou resuscitace hraného webseriálu, bylo jasné, že jsem na správném místě – zrovna rozjížděl Kancelář Blaník. Přesvědčivým argumentem ke spolupráci pro nás byla i skutečnost, že nám nechal absolutně volnou ruku. Svoboda a důvěra je pro autorskou tvorbu strašně důležitá. Bez ní má člověk tendenci sahat po stokrát recyklovaných látkách a námětech. A to je nuda.“

O režisérovi:
Po vystudování práv absolvoval Adam Hobzik (1985) scenáristiku na FAMU, kde natočil středometrážní snímek Haka o fiktivní skinheadské kapele z 90. let. Film zvítězil na festivalu Český Tučňák 2012 a byl nominován na studentského Českého lva. Krátký film Pizza Boy: Pepperonni, natočený v rámci soutěže 48 Hours Film Project, posloužil jako námět ke vzniku webseriálu Pizza Boy pro internetovou televizi Stream.cz. O rok později ve stejné soutěži vytvořil s režisérem Lukášem Hrdým snímek Gorily, který bude v únoru 2015 reprezentovat ČR na celosvětovém finále v Hollywoodu. V současné době dokončuje středometrážní komedii Návrat, pracuje na celovečerním filmu a v šuplíku má scénář dalšího televizního seriálu.

image
Eva