16. 4. 2015

Seriál Kancelář Blaník získal zvláštní ocenění Asociace režisérů a scénáristů

Navázat na úspěch předchozích sérií bývá pro seriálové tvůrce mnohdy těžší než zaujmout pilotním dílem. Internetové televizi Stream.cz a společnosti Negativ se to s politickou satirou Kancelář Blaník daří. Nejenže se třetí řada, která odstartovala v pátek 27. března, těší rostoucí přízni diváků a fanoušků na sociálních sítích, ale další úspěch zaznamenal seriál o legendárním lobbistovi Tondovi Blaníkovi i u odborné kritiky. Po Křišťálové lupě za obsahovou inspiraci a Ceně Václava Havla za přínos díla občanské společnosti jej ve čtvrtek 16. dubna ocenila Asociace režisérů a scenáristů.

Cena Asociace režisérů a scenáristů (ARAS) je každoročně udělována za výrazný tvůrčí, organizační nebo producentský čin v oblasti audiovize. V letošním, pátém ročníku vybírala porota (ve složení scenárista a předseda ARAS Miroslav Adamec, vedoucí dramaturgyně ČT Jana Hádková, historička Václava Kofránková, dokumentarista Miloslav Kučera, hudební skladatel Zbyněk Matějů, režisér Zdeněk Tyc, režisérka Irena Pavlásková, nezávislý producent a režisér Radim Procházka, televizní historik a režisér Martin Štoll) z deseti nominovaných a Kancelář Blaník získala její zvláštní ocenění. „Vážíme si ocenění a bereme ho jako další důkaz toho, že audiovizuální trh se mění a s internetovými televizemi se musí do budoucna počítat,“ uvedl za tvůrčí tým Kanceláře Blaník scénárista Tomáš Hodan, který figurální plastiku symbolizující múzu filmařů na slavnostním večeru v kině Ponrepo převzal. 

image

Fotografie v tiskové kvalitě je ke stažení ZDE (foto: Nikolas Tušl)

Populární sitkom Kancelář Blaník představila internetová televize Stream.cz poprvé na jaře loňského roku. Z původně nenápadného pokusu vtipně reagovat na dění na české politické scéně se zrodil fenomén. Průměrný počet zhlédnutí jednotlivých, zhruba sedmiminutových epizod se blíží čtyř stům tisícům. Jen první tři díly aktuální série zaznamenaly na Facebooku 17 416 interakcí (sdílení, komentářů, lajků) a Twitter Tondy Blaníka zasáhl v březnu 2015, kdy třetí řada odstartovala, více než 200 000 lidí.

image

Fotografie v tiskové kvalitě je ke stažení ZDE (foto: Nikolas Tušl)