Během tří měsíců si díky službě Firmy.cz a jejím Mikrowebům samostatně vytvořilo téměř 500 živnostníků a malých firem vlastní webové stránky. Společnost Seznam.cz se proto po úspěšné testovací fázi rozhodla, že pomůže v profesionalizaci podnikání i dalším menším subjektům v České republice, a proto spouští Mikroweby do ostrého provozu. Řemeslníci, zedníci nebo kadeřnice si tak v prostředí serveru Firmy.cz sami ve třech krocích zvládnou vytvořit stránky s doménou druhého řádu a vlastním e-mailem.
V českém prostředí se jedná o nezvyklou nabídku. Živnostník nebo firma, která si prostřednictvím Mikrowebů na Firmy.cz stránky vytvoří, totiž získá webovou prezentaci na rok zdarma, a to dokonce s doménou druhého řádu a až s pěti emailovými adresami v originálním tvaru jakykolivtext@nazevdomeny.cz, jejichž obsluha může probíhat ve známém rozhraní Seznam.cz Emailu. Zpoplatnění přichází až po roce využívání ve formě minimálních 500 Kč investovaných do jakékoliv služby společnosti Seznam.cz.
A že je o Mikroweby mezi živnostníky skutečně zájem, zjistil Seznam.cz v pilotním testu, který probíhal od dubna do června 2015. Během této fáze Firmy.cz sestavily vzorek menších firem a živnostníků bez vlastní webové prezentace a ty aktivně oslovily s nabídkou vytvoření webových stránek. Zároveň byl v zápatí stránky Firmy.cz umístěn odkaz, který o možnosti vytvořit si vlastní jednoduché stránky informoval všechny ostatní uživatele. Během pilotního provozu bylo přes Mikroweby vytvořeno 635 webových stránek, přes 70 % přitom vzniklo z vlastní iniciativy firem, které našly informace na zmiňovaném odkazu. „Tato aktivita živnostníků nám potvrdila zájem o takovouto snadnou webovou prezentaci a přiměla nás projekt Mikroweby spustit do ostrého provozu. Firmy.cz se tímto krokem posouvají od katalogu směrem ke službě, která o své firmy, zejména pak ty menší, pečuje. Právě řemeslníci, kadeřnice a další malí podnikatelé bojují s konkurencí a webové stránky jim mohou pomoci jejich podnikání nastartovat,“ vysvětluje Antonín Klepáček, manažer obchodního týmu Firmy.cz.
Obrázek č. 1: ukázka webových stránek fotografky vytvořených přes Mikroweby. Větší rozlišení.
Ačkoliv jsou dnes webové stránky klíčovým faktorem každého podnikání, nedisponuje jimi zhruba 26 % firem a živnostníků z přibližně 606 000 zapsaných subjektů na Firmy.cz. Vůbec nejčastěji chybí webové stránky kadeřnickým salónům, praktickým lékařům pro dospělé, stomatologům, firmám podnikajícím v nákladní silniční dopravě, účetním, advokátům, tesařům, pokrývačům, klempířům a autoservisům.„Proto jsme se pro tyto firmy zapsané v katalogu společnosti Seznam.cz rozhodli vytvořit Mikroweby, pomoci kterých si každý sám ve třech krocích vlastní webové stránky jednoduše vytvoří. Získá navíc rovnou kompletní balíček – hosting, doménu a přehlednou statistiku návštěvnosti webu,“ uvádí Antonín Klepáček.
Obrázek č. 2: Tři kroky k vytvoření vlastního webu. Větší rozlišení.
Moderní responzivní webové stránky jsou navíc napojeny na oblíbenou službu Mapy.cz, a proto lidem při rozkliknutí mapky u kontaktu vyskočí Mapy.cz s možností rovnou si naplánovat cestu do provozovny. Firmy či živnostníci si také mohou zvolit, zda chtějí na svých webových stránkách zveřejnit recenze, které získali na Firmy.cz. Správa webových stránek probíhá v rozhraní účtu na Firmy.cz.
„S identitou firmy či podnikáním si lidé dnes automaticky webové stránky spojují. Hledá-li někdo kadeřnici či lékaře, je internet prvním místem, kam se podívá. Dnes se dokonce setkáváme s případy, že dostane-li potenciální zákazník doporučení na službu, může o ni v případě absence webových stránek dokonce ztratit zájem. A v případě, že si službu člověk hledá bez jakýchkoliv preferencí, jsou webové stránky zase tou primární vizitkou, kterou při hledání očekává,“ doplňuje Antonín Klepáček, manažer obchodního týmu Firmy.cz.
Přinášíme dvě novinky v administračním rozhraní Firmy.cz a zároveň informace o vychytávce, díky které budete víc vidět. Díky umělé inteligenci si nově můžete nechat automaticky vygenerovat popis činnosti i souhrn recenzí, který zákazníkům rychle ukáže, v čem vynikáte. A pokud podnikáte v oblasti retailu nebo služeb pro motoristy, můžete nově využít rozšířenou POI aukci na Mapy.com a zobrazit se i při méně přesném hledání.
Manutan je silný hráč v oblasti vybavení kanceláří a provozů, přesto ale chtěl ještě více posílit svou online viditelnost a přitáhnout více zákazníků. Společně jsme nastavili kampaň na Seznamu zaměřenou na klíčová slova, důležité kategorie i konkrétní města. Výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat: 129% nárůst prokliků, zobrazení na předních pozicích napříč republikou a hlavně – téměř dvojnásobné tržby.
V minulém článku jsme prošli Žebříčky firem, což je velké téma, které si zasluhuje samostatnou kapitolu. Nemůžeme ale vynechat ani další novinky a vylepšení, které vám usnadní práci v administračním rozhraní.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.