Během tří měsíců si díky službě Firmy.cz a jejím Mikrowebům samostatně vytvořilo téměř 500 živnostníků a malých firem vlastní webové stránky. Společnost Seznam.cz se proto po úspěšné testovací fázi rozhodla, že pomůže v profesionalizaci podnikání i dalším menším subjektům v České republice, a proto spouští Mikroweby do ostrého provozu. Řemeslníci, zedníci nebo kadeřnice si tak v prostředí serveru Firmy.cz sami ve třech krocích zvládnou vytvořit stránky s doménou druhého řádu a vlastním e-mailem.
V českém prostředí se jedná o nezvyklou nabídku. Živnostník nebo firma, která si prostřednictvím Mikrowebů na Firmy.cz stránky vytvoří, totiž získá webovou prezentaci na rok zdarma, a to dokonce s doménou druhého řádu a až s pěti emailovými adresami v originálním tvaru jakykolivtext@nazevdomeny.cz, jejichž obsluha může probíhat ve známém rozhraní Seznam.cz Emailu. Zpoplatnění přichází až po roce využívání ve formě minimálních 500 Kč investovaných do jakékoliv služby společnosti Seznam.cz.
A že je o Mikroweby mezi živnostníky skutečně zájem, zjistil Seznam.cz v pilotním testu, který probíhal od dubna do června 2015. Během této fáze Firmy.cz sestavily vzorek menších firem a živnostníků bez vlastní webové prezentace a ty aktivně oslovily s nabídkou vytvoření webových stránek. Zároveň byl v zápatí stránky Firmy.cz umístěn odkaz, který o možnosti vytvořit si vlastní jednoduché stránky informoval všechny ostatní uživatele. Během pilotního provozu bylo přes Mikroweby vytvořeno 635 webových stránek, přes 70 % přitom vzniklo z vlastní iniciativy firem, které našly informace na zmiňovaném odkazu. „Tato aktivita živnostníků nám potvrdila zájem o takovouto snadnou webovou prezentaci a přiměla nás projekt Mikroweby spustit do ostrého provozu. Firmy.cz se tímto krokem posouvají od katalogu směrem ke službě, která o své firmy, zejména pak ty menší, pečuje. Právě řemeslníci, kadeřnice a další malí podnikatelé bojují s konkurencí a webové stránky jim mohou pomoci jejich podnikání nastartovat,“ vysvětluje Antonín Klepáček, manažer obchodního týmu Firmy.cz.
Obrázek č. 1: ukázka webových stránek fotografky vytvořených přes Mikroweby. Větší rozlišení.
Ačkoliv jsou dnes webové stránky klíčovým faktorem každého podnikání, nedisponuje jimi zhruba 26 % firem a živnostníků z přibližně 606 000 zapsaných subjektů na Firmy.cz. Vůbec nejčastěji chybí webové stránky kadeřnickým salónům, praktickým lékařům pro dospělé, stomatologům, firmám podnikajícím v nákladní silniční dopravě, účetním, advokátům, tesařům, pokrývačům, klempířům a autoservisům.„Proto jsme se pro tyto firmy zapsané v katalogu společnosti Seznam.cz rozhodli vytvořit Mikroweby, pomoci kterých si každý sám ve třech krocích vlastní webové stránky jednoduše vytvoří. Získá navíc rovnou kompletní balíček – hosting, doménu a přehlednou statistiku návštěvnosti webu,“ uvádí Antonín Klepáček.
Obrázek č. 2: Tři kroky k vytvoření vlastního webu. Větší rozlišení.
Moderní responzivní webové stránky jsou navíc napojeny na oblíbenou službu Mapy.cz, a proto lidem při rozkliknutí mapky u kontaktu vyskočí Mapy.cz s možností rovnou si naplánovat cestu do provozovny. Firmy či živnostníci si také mohou zvolit, zda chtějí na svých webových stránkách zveřejnit recenze, které získali na Firmy.cz. Správa webových stránek probíhá v rozhraní účtu na Firmy.cz.
„S identitou firmy či podnikáním si lidé dnes automaticky webové stránky spojují. Hledá-li někdo kadeřnici či lékaře, je internet prvním místem, kam se podívá. Dnes se dokonce setkáváme s případy, že dostane-li potenciální zákazník doporučení na službu, může o ni v případě absence webových stránek dokonce ztratit zájem. A v případě, že si službu člověk hledá bez jakýchkoliv preferencí, jsou webové stránky zase tou primární vizitkou, kterou při hledání očekává,“ doplňuje Antonín Klepáček, manažer obchodního týmu Firmy.cz.
Jak víte z našich předchozích článků, dlouhodobě pracujeme na hodnoceních návštěvníků, kterých se nám daří získávat stále více. Právě tyto informace mohou být pro potenciálního zákazníka při výběru produktu nebo služby rozhodující. Vytvoření žebříčků nejlepších firem z daného oboru a lokality je dalším logickým krokem, kterým chceme podnikatelům pomáhat zvyšovat jejich viditelnost a důvěryhodnost. Pojďte se s námi podívat, jak žebříčky v praxi fungují.
Během roku jsme pro vás připravili na Firmách spoustu novinek a vylepšení. Vybrali jsme ty nejzajímavější, které by vám neměly uniknout. O nových funkcích, které chystáme pro příští rok, vás budeme informovat.
Buďte na internetu vidět a nabídněte své služby co největšímu počtu zákazníků. Jak na to? Pomůže vám tarif Profituj od Firmy.cz. Ten váš firemní profil vylepší o další poutavé prvky a umožní vám se prezentovat na hlavní stránce Seznam.cz.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.