Firmy.cz myslí na podnikatele a živnostníky bez webových stránek. Spouští pro ně Mikroweby

10. září 2015

Během tří měsíců si díky službě Firmy.cz a jejím Mikrowebům samostatně vytvořilo téměř 500 živnostníků a malých firem vlastní webové stránky. Společnost Seznam.cz se proto po úspěšné testovací fázi rozhodla, že pomůže v profesionalizaci podnikání i dalším menším subjektům v České republice, a proto spouští Mikroweby do ostrého provozu. Řemeslníci, zedníci nebo kadeřnice si tak v prostředí serveru Firmy.cz sami ve třech krocích zvládnou vytvořit stránky s doménou druhého řádu a vlastním e-mailem.

V českém prostředí se jedná o nezvyklou nabídku. Živnostník nebo firma, která si prostřednictvím Mikrowebů na Firmy.cz stránky vytvoří, totiž získá webovou prezentaci na rok zdarma, a to dokonce s doménou druhého řádu a až s pěti emailovými adresami v originálním tvaru jakykolivtext@nazevdomeny.cz, jejichž obsluha může probíhat ve známém rozhraní Seznam.cz Emailu. Zpoplatnění přichází až po roce využívání ve formě minimálních 500 Kč investovaných do jakékoliv služby společnosti Seznam.cz.

A že je o Mikroweby mezi živnostníky skutečně zájem, zjistil Seznam.cz v pilotním testu, který probíhal od dubna do června 2015.  Během této fáze Firmy.cz sestavily vzorek menších firem a živnostníků bez vlastní webové prezentace a ty aktivně oslovily s nabídkou vytvoření webových stránek. Zároveň byl v zápatí stránky Firmy.cz umístěn odkaz, který o možnosti vytvořit si vlastní jednoduché stránky informoval všechny ostatní uživatele. Během pilotního provozu bylo přes Mikroweby vytvořeno 635 webových stránek, přes 70 % přitom vzniklo z vlastní iniciativy firem, které našly informace na zmiňovaném odkazu. „Tato aktivita živnostníků nám potvrdila zájem o takovouto snadnou webovou prezentaci a přiměla nás projekt Mikroweby spustit do ostrého provozu. Firmy.cz se tímto krokem posouvají od katalogu směrem ke službě, která o své firmy, zejména pak ty menší, pečuje. Právě řemeslníci, kadeřnice a další malí podnikatelé bojují s konkurencí a webové stránky jim mohou pomoci jejich podnikání nastartovat,“ vysvětluje Antonín Klepáček, manažer obchodního týmu Firmy.cz.

image

Obrázek č. 1: ukázka webových stránek fotografky vytvořených přes Mikroweby. Větší rozlišení.

Ačkoliv jsou dnes webové stránky klíčovým faktorem každého podnikání, nedisponuje jimi zhruba 26 % firem a živnostníků z přibližně 606 000 zapsaných subjektů na Firmy.cz. Vůbec nejčastěji chybí webové stránky kadeřnickým salónům, praktickým lékařům pro dospělé, stomatologům, firmám podnikajícím v nákladní silniční dopravě, účetním, advokátům, tesařům, pokrývačům, klempířům a autoservisům. „Proto jsme se pro tyto firmy zapsané v katalogu společnosti Seznam.cz rozhodli vytvořit Mikroweby, pomoci kterých si každý sám ve třech krocích vlastní webové stránky jednoduše vytvoří. Získá navíc rovnou kompletní balíček – hosting, doménu a přehlednou statistiku návštěvnosti webu,“ uvádí Antonín Klepáček.

image

Obrázek č. 2: Tři kroky k vytvoření vlastního webu. Větší rozlišení.

Moderní responzivní webové stránky jsou navíc napojeny na oblíbenou službu Mapy.cz, a proto lidem při rozkliknutí mapky u kontaktu vyskočí Mapy.cz s možností rovnou si naplánovat cestu do provozovny. Firmy či živnostníci si také mohou zvolit, zda chtějí na svých webových stránkách zveřejnit recenze, které získali na Firmy.cz. Správa webových stránek probíhá v rozhraní účtu na Firmy.cz.

„S identitou firmy či podnikáním si lidé dnes automaticky webové stránky spojují. Hledá-li někdo kadeřnici či lékaře, je internet prvním místem, kam se podívá. Dnes se dokonce setkáváme s případy, že dostane-li potenciální zákazník doporučení na službu, může o ni v případě absence webových stránek dokonce ztratit zájem. A v případě, že si službu člověk hledá bez jakýchkoliv preferencí, jsou webové stránky zase tou primární vizitkou, kterou při hledání očekává,“ doplňuje Antonín Klepáček, manažer obchodního týmu Firmy.cz.

Petr

image
Sdílet na sítích