15. 9. 2015

Seznam.cz rozšiřuje možnosti inzerce pro e-shopy: Spouští Produktové inzeráty

Seznam.cz dnes nasadil do ostrého testu Produktové inzeráty. Ty na dotazy uživatelů přímo vedle výsledků Seznam.cz Vyhledávání zobrazují relevantní inzerci produktů dle aktuálních nabídek e-shopů tak, jak je mají na Zboží.cz. Nový typ inzerátů nasměruje potenciální zákazníky na nabídku daného produktu přímo na webových stránkách internetových obchodů. E-shopy pro tyto účely mohly doposud využívat inzerci pomocí Skliku nebo Zboží.cz. Jejich inzertní možnosti se tímto rozšiřují.

Společnost Seznam.cz dnes v ostrém testu pro uzavřené množství internetových obchodů spustila další možnost, jak inzerovat své produkty. Jde o zcela nové Produktové inzeráty. Ty fungují, podobně jako kampaně v Skliku, na aukčním principu. Lidem se zobrazí ve výsledcích Seznam.cz Vyhledávání vpravo nahoře vedle TOP pozic Skliku, a to včetně obrázku výrobku, ceny a krátkého popisku. „S tím, jak inovujeme technologie našeho fulltextového vyhledávání, jsme stále více schopni určit už ze samotného dotazu, zda má člověk zájem o konkrétní produkt. Pak se ukazuje, že je pro něj i pro nás mnohem příjemnější mu takový produkt rovnou nabídnout, respektive ho přímo dovést na stránky, kde si danou věc může koupit. Pokud poznáme, že stále tápe, nebo potřebuje srovnat parametry či poradit s výběrem, dává smysl jej odkázat na Zboží.cz, kde mu umíme nabídnout odpovědi na podobné otázky,“ komentoval novinku Petr Král, produktový ředitel Seznam.cz.

Produktové inzeráty s sebou tedy přinášejí nejen rychlejší cestu ze Seznam.cz Vyhledávání přímo na stránky e-shopů, ale také zjednodušují inzerentům způsob, jak oslovit již rozhodnuté uživatele. Ti totiž obvykle hledají nejrychlejší cestu ke kýženému produktu, a proto jeho název vepisují rovnou do vyhledávacího pole.

image

Obrázek v tiskové kvalitě ke stažení.

Podle slov Milana Šmída, manažera Zboží.cz, však „podoba Produktových inzerátů není zatím finální. Nyní běží testovací režim, kdy na základě zpětné vazby od uživatelů a podle zájmu inzerentů Skliku budeme novinku postupně testovat a upravovat. Předpokládáme, že budeme ověřovat počet nabídek v rámci Produktových inzerátů, jejich vzhled i umístění ve výsledcích Seznam.cz Vyhledávání.“ Testovací režim nových Produktových inzerátů by měl trvat přibližně do poloviny října. Poté Seznam.cz plánuje zpřístupnění inzerce pro všechny internetové prodejce. „Věříme, že s novým typem inzerce nabídneme inzerentům na jejich hlavní předvánoční sezónu ideální kombinaci reklamních produktů. E-shopy se budou moci zviditelnit třemi pro ně zajímavými cestami – na Zboží.cz, klasicky v Skliku a Produktovými inzeráty,“ dodává Milan Šmíd.

Pro zadávání Produktových inzerátů budou inzerenti využívat svůj účet v Skliku, který si v nastavení propojí s účtem na Zboží.cz. Toto propojení je velmi snadné. Stejně tak principy aukce jsou obdobné, jak je inzerenti znají ze svých kampaní v rámci reklamního systému Sklik. Rozdílné je například to, že oproti běžným kampaním v Skliku Produktové inzeráty nevyužívají cílení na klíčová slova. Relevance se totiž určuje automaticky na základě dotazů uživatelů. Produktové inzeráty přitom vždy zobrazí jen relevantní inzeráty e-shopů vycházející z aktuálních nabídek nahraných v databázi na Zboží.cz. Inzerujícím internetovým obchodům se tedy spolu s aktualizací jejich XML feedů na Zboží.cz současně budou aktualizovat i Produktové inzeráty.

David Velechovský

image