Dnes je to právě 10 let, kdy Seznam.cz spustil veřejnou testovací verzi Skliku. Za tuto dobu urazil dlouhou cestu. Z reklamního systému, který se nejprve zobrazoval na méně viditelných pozicích na stránce s výsledky vyhledávání, je dnes opravdu sofistikovaný nástroj. Jeho obrat představuje více jak 40 % všech reklamních tržeb společnosti Seznam.cz a oslovíte pomocí něj až 95 % české internetové populace.
Před 10 lety vypadal internetový marketing úplně jinak. Většina firem se teprve přesvědčovala o tom, že přítomnost na světové síti jim může přivést zákazníky. Obchodní zástupci Seznamu v té době každý den vysvětlovali, že doba, kdy lidé hledali služby listováním v několika set stránkových těžkých telefonních seznamech, aby je následně poptali po telefonu, je na ústupu.
Pokud jste tehdy chtěli být vidět na prvních místech ve výsledcích vyhledávání na Seznamu, museli jste si přes obchodního zástupce zakoupit na zvolený čas vybraná klíčová slova, po jejichž zadání se inzerce uživatelům zobrazovala.
Střih.
Červen 2016. Importem kampaní, ppcHITem nebo šikovným nástrojem třetí strany skrze API nahrajete do Skliku desetitisíce klíčových slov během pár minut. Zvolíte si z široké nabídky uživatelských zájmů, které si přejete oslovit, a během pár minut se začnete zobrazovat potenciálním zákazníkům na více než 5 000 webech včetně těch nejnavštěvovanějších na českém internetu, jako jsou Novinky.cz, iDnes.cz nebo Super.cz.
Stávající návštěvníky oslovíte pomocí retargetingu, o stále aktuální nabídku ve vyhledávání se postarají Produktové inzeráty získávající informace z feedů Zboží.cz a průběh kampaní ověříte snadno na upravitelných grafech či pomocí široké palety filtrů v rozhraní Skliku.
Cesta ke stávajícím možnostem samozřejmě byla dlouhá, funkce přibývaly postupně a ne vždy, tak rychle, jak bychom si přáli. Neobešli jsme se bez občasných technických výpadků, Sklikem prošlo mnoho lidí, kteří na něm zanechali kus stopy, nemálo z vás jím prošlo osobně a pro nemálo z vás byl prvním kontaktem se světem PPC reklamy.
Všem PPC specialistům, klientům, agenturám, partnerům vydavatelům/webům i technologickým partnerům, kolegům v Seznamu, i kolegům bývalým děkujeme za dosavadní přízeň. Připravujeme pro vás další fůru novinek a budeme se těšit na spolupráci v další desetiletce.
A na závěr jedna zajímavost – nejstarší recenzi Skliku jsme dohledali na blogu agentury RobertNemec.com.
Tým Skliku
#10letskliku