Koncem minulého měsíce Seznam.cz představil ve výsledcích Vyhledávání novou podobu nástroje Statistiky hledanosti, kterou uvedl v život tým Skliku. Pojďme si ji tedy v krátkosti představit i na blogu Vyhledávání.
Zbrusu nové Statistiky hledanosti vznikly na zelené louce, takže kromě moderního grafického kabátku, díky němuž nyní vypadají přehledněji, se mohou pyšnit především podrobnějšími daty. To ocení všichni SEO, PPC i PR specialisti.
Nově již nezahazujeme dotazy s týdenní hledaností nižší než 100, ale naopak zpracujeme vše, co nám přijde pod lupu. Díky tomu je možné dohledat long-tailové dotazy s velice nízkou hledaností.
Všechny nabízené dotazy jsou v přesné shodě s tím, jak byly zadány do vyhledávacího pole. Oproti původním Statistikám hledanosti jsou tak hledání “plastova okna”, “plastová okna” a “okna plastová” tři různé dotazy s vlastní statistikou.
Samotná statistika pak hledí více do minulosti. Namísto 2 měsíců vracíme celý 1 rok, což se hodí zejména při práci se sezónností a různými trendy.
To vše s pokročilými možnostmi, jako je jednoduché porovnání dvou dotazů vůči sobě, filtrování dat dle služeb (prozatím jen Seznam.cz Vyhledávání a Zboží.cz) a zařízení či změna granularity grafu po dnech, týdnech a měsících.
K datům je možné se dostat i přes API Skliku, na kterém můžete postavit své vlastní řešení.
Tak neváhejte nové Statistiky hledanosti vyzkoušet! A pokud byste chtěli vědět více, přečtěte si podrobnější článek na blogu Skliku.