Petra Procházková a Vítek Svatoš – vítězové SOMC 2016

8. února 2017

Přinášíme vám rozhovor s vítězi studentské soutěže Seznam.cz Online Marketing Challenge. Dozvíte se, jestli to byla jejich první zkušenost s PPC, co jim soutěž dala, jaká byla jejich strategie a cíl a jaké mají plány do budoucna. Posílí nedostatečné řady PPC specialistů na českém trhu?


Na konci ledna proběhlo finále soutěže, do kterého se probojovaly 3 nejlepší týmy. 1. místo nakonec obsadil tým číslo 7, který se skládal ze dvou členů Petry Procházkové a Vítka Svatoše. Oba jsou to nadšení sportovci a studenti Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v Praze. Za svého klienta si zvolili startupový projekt Nutberg, který vyrábí jídlo ve formě nápoje.

Vítězný tým je ukázkou toho, že když se chce, tak to jde. :)

Byla to vaše první zkušenost s PPC? Popřípadě s Sklikem?


Petra:  „Ano, šlo o první zkušenost s PPC. Před soutěží jsem se o ně sice zajímala, ale pouze v teoretické rovině. Soutěž se mi jevila jako skvělá příležitost si PPCčka vyzkoušet v praxi. Díky této zkušenosti jsem zjistila, co mě opravdu baví a ráda bych v PPC dále pokračovala a naučila se ještě více.“

Vítek: „Ano, jednalo se o mou úplně první zkušenost s nastavováním PPC.“

Koho jste si zvolili za klienta a proč jste se rozhodli právě pro něj?

Petra: „Naším klientem byl Nutberg. Jde o nápoj, který je složen pouze z přírodních surovin a dokáže nahradit běžné jídlo. Jeho příprava je rychlá a zároveň dodá všechny potřebné živiny pro naše tělo. Pro klienta jsme se rozhodli díky předešlé pozitivní zkušenosti s produktem Nutberg a také proto, že v něm vidíme potenciál v dnešní uspěchané době. Dalším důvodem byla strategie – produkt jsme považovali za ideální k propagaci pomocí PPC a už předem jsme měli představu, na co se v propagaci zaměříme.“

Jak se vám s ním komunikovalo?

Petra: „Nutberg jsem oslovila pomocí e-mailu s možností účasti v soutěži a manažer Nutbergu přijal naši nabídku spolupráce. Před spuštěním kampaně jsme se s manažerem osobně setkali a probrali společně naše cíle a strategii. Dále jsme s manažerem komunikovali online přes skype a to po celou dobu soutěže. Komunikace byla vždy rychlá a konstruktivní.“

Vítek: „Kontaktní osoba z firmy byla velmi ochotná. Po prvním workshopu jsme se osobně setkali, abychom si ujasnili vše ohledně jejich vize, zásad, image. Především, aby nedošlo k poškození jejich jména.“

Jaký jste měli cíl a strategii?

Petra: „Jelikož je Nutberg neznámý a málo vyhledávaný, naším cílem bylo zvýšit povědomí o značce a ideálně přivést lidi na webové stránky a tím je seznámit s Nutbergem detailněji. Strategicky jsme se tedy zaměřili především na reklamu v obsahové síti v podobě bannerů i textu, která nám pomohla oslovit pasivní uživatele a dosáhnout tak vyšší viditelnosti Nutbergu. Zkusili jsme oslovit i aktivně vyhledávající uživatele pomocí reklamy ve vyhledávači a to tak, že jsme si stanovili cílové skupiny pro produkt Nutberg a podle jejich specifických vlastností jsme na ně cílili relevantními texty v inzerátu.“

Vítek: „Osobní cíl byl naučit se nastavit jak obsahovou, tak vyhledávací síť, bez ohledu na to, co je pro daný produkt reálně účinné. Cíl PPC byl přivézt co nejvíce nových lidí na web, aby se seznámili s dosud neznámým produktem. Strategie byla jednoduchá, neustále vylepšovat náš účet s nově přicházejícími podněty a poznatky. Z toho důvodu jsme z počátku pracovali s nižší částkou našeho rozpočtu, abychom měli prostředky na dlouhodobější aktivní upravování účtu. Když jsme uznali, že je účet podle našich představ, využili jsme během posledních 5 dní zbytek našeho rozpočtu naplno.“
optimalizační workshop

Co si myslíte, že vám zajistilo vítězství?

Petra: „Myslím si, že za vítězstvím nejvíce stojí výběr klienta a naše zapálení do PPC kampaní. Určitě nám také pomohly výsledky, které byly viditelné v porovnání před a po optimalizaci naší kampaně. Z našich chyb jsme se poučili a dokázali jsme kampaň vytvořit efektivnější a zlepšení metrik bylo jasně viditelné.“

Vítek: „Neměl jsem možnost vidět práci ostatních skupin, a tak se těžce soudí. Ale za sebe bych řekl, nevzdání se, průběžná práce s účtem, a naše chuť hledat tipy a rady všude, kde se dalo.“

Petra Procházková přednáška

Co byste vzkázali dalším soutěžícím?

Petra: „Jestli se rozhodujete, zda do soutěže jít, tak rozhodně neváhejte. Obzvlášť pokud s PPCčkama nemáte zkušenosti a rádi byste se naučili s nimi pracovat. Vše se naučíte díky skvělému přístupu a ochotě lidí ze Seznamu. Pokud chcete vyhrát, vyberte si pečlivě svého klienta tak, aby vás jeho produkt bavil a vy tak byli do kampaně zapálení. Využijte všech možností, které vám soutěž poskytne a snažte se z nich vytěžit co nejvíce, jako je možnost komunikace a osobní setkání s optimalizátorem a také účast na workshopech.“

Vítek: „Jděte do toho naplno a nezapomeňte komunikovat s vaším optimalizátorem! Hodně štěstí!“
Petra Procházková vítěz somc 2016

Využijete tyhle nabyté znalosti do budoucna? Jaké jsou vaše plány ohledně budoucí práce?

Petra: „Jak jsem již řekla, znalosti využiju, jelikož bych se chtěla online marketingu v budoucnu zabývat a skloubit to s mou zálibou – cestování. Být jednou digitálním nomádem je můj sen a spojit to s prací, která by mě bavila, jako je spravování PPC kampaní, by bylo ideální.“

Vítek: „Znalosti v budoucnu zajisté využiji. Ať už budu PPC nastavovat sám, nebo až si budu nechávat od někoho jiného dělat kampaň, vždy budu vědět o co kráčí.“

Petra s Vítkem získali jako hlavní výhru možnost nastoupit stáž v Seznam.cz v oddělení Skliku. Moc se těšíme na spolupráci.
Seznam stáž

Do aktuálního ročníku se můžete přihlásit na internetových stránkách Sklik studentské kampaně. Na nic nečekejte, uzávěrka přihlášek je už 15. 2. 2017.

Za tým Skliku Karolína Buková

Sdílet na sítích