Ve středu 17. 5. 2017 proběhlo finále Sklik studentské kampaně, do kterého se probojovaly týmy z Plzně, Prahy a Zlína. Celkem se soutěže zúčastnilo 185 studentů vysokých škol z celé ČR. Po dobu 3 měsíců získávali teoretické a hlavně praktické znalosti v oblasti online marketingu. Jak finalisté celou soutěž hodnotí a co jim přinesla?
Finalisté soutěže SSK na terase centrály Seznam.cz v Praze (Foto: Robin Rezek, Seznam.cz)
S velmi náročným klientem, který podniká v oblasti B2B, Strojnipily.cz se do finále probojovali Marek Čech, Duy Anh Nguyen, Tomáš Nosek a Martina Novotná. Poznali se prostřednictvím mezinárodní studentské organizace AIESEC a svou silnou stránku viděli především v tom, že mají různé znalosti napříč několika ročníky. Přijeli ze Západočeské univerzity v Plzni a umístili se na 3. místě.
Z fakulty multimediálních komunikací UTB ve Zlíně přijely Soňa Šnircová, Nikola Jurasová, Alena Valová, Karolína Gerhardtová a Karolína Horáková. Holky spojil právě společný předmět ve škole Digitální marketing a projekt Culturea, který Soňa celý rok vede. Tým ze Zlína skončil na 2. místě.
Na 1. místě se umístili Michaela Hlinková, Aneta Vavroušková, Richard Pouš a Lukáš Lovás. Tým z fakulty podnikohospodářské na VŠE v Praze pracoval na PPC kampaních pro Clever Minds.
Protože nás zajímalo, jak se 1. ročník Sklik studentské kampaně povedl, a jestli byl pro studenty přínosný, udělali jsme s finalisty krátký rozhovor.
Proč ses do soutěže přihlásil a jaké bylo tvoje očekávání?
Duy Anh: Výzva vyzkoušet něco nového a získat v oblasti online marketingu praxi.
Marek: Měli jsme klienta, který se věnuje prodeji průmyslových pásových pil. Z pohledu PPC velmi specifický produkt. Byla to pro nás obrovská výzva, kterou jsme chtěly zvládnout. Očekávali jsme tedy otevřenost v poskytnutí informací a rady, jak pracovat s Sklikem.
Michaela: Získat nové znalosti a praktické zkušenosti, které mi pomůžou v budoucím profesním růstu.
Průběh finále SSK na centrále Seznam.cz v Praze (Foto: Robin Rezek, Seznam.cz)
Jak soutěž hodnotíš – naplnila tvá očekávání?
Nikola: Soutěž předčila moje očekávání ve všech ohledech.
Michaela: Soutěž byla velmi dobře zorganizovaná. Termíny a pokyny byly přehledné a o všem jsme byli včas informovaní.
Martina: Koncept Sklik studentské kampaně mě mile překvapil. Hlavně přátelský přístup PPC specialistů během jednotlivých seminářů. Jejich trpělivost a snaha o poskytnutí veškerých informací na mě udělaly dojem.
Richard: Byl to tak zajímavý projekt, že jsem ani nepostřehl, že to trvalo 3 měsíce.
Aneta: Překvapilo mě, že jsme hned na začátku měli možnost navštívit Seznam a potkat se s naším mentorem. Bylo to skvělé setkání a my si připadali důležitě, což nám dodalo ještě větší odhodlání a zapálení do soutěže.
Marek: Spíše překonala. Obavou většiny týmů bylo, že se kampaně budou hodnotit podle počtu konverzí. Tak tomu však nebylo a průběh finále to potvrdil. Čekaly nás prezentace před porotou, vědomostní otázky a množství hodnotících kritérií.
Co ti účast v soutěži přinesla?
Aneta: Zkušenosti, kontakty, zábavu a nastartování mé pracovní kariéry. Atraktivní poznámka v CV je pouze třešničkou na dortu.
Martina: Vzhledem k pestrému množství zájmů a praxe členů mého týmu pro mě byla přínosná i spolupráce v týmu.
Soňa: Díky soutěži jsem více poznala a pochopila komplexnost a rozsáhlost celého Seznamu. Učit se věci v praxi na reálných klientech je to nejlepší, co si může student přát. Na datech jsem viděla výsledky své práce. Bavilo mě pracovat na strategii, nastavovat kampaně, sestavy, cílit inzeráty a následně provádět optimalizaci.
Nikola: Nejvíce jsem ocenila, že po vyhlášení soutěže jsme měli možnost prodiskutovat aktuální témata a dozvědět se zajímavosti a kuriozity, co se kdy PPC specialistům ze Seznamu přihodily. Nahlédli jsme do zákulisí Seznam.cz a získali nová přátelství a zkušenosti, které se hodí nejenom do životopisu, ale především do života.
Michaela: Nové znalosti, zkušenosti a celé to byl jeden příjemný zážitek. Během soutěže jsme se setkávali se zajímavými a inspirujícími lidmi, ať už se samotným klientem nebo lidmi se Seznamu.
Lukáš: Zkušenosti s týmovou prací a komunikací s klientem.
Marek: Považuji za velkou výhodu, že tyto zkušenosti pocházejí přímo od Seznamu.
Coffee break a networking (Foto: Robin Rezek, Seznam.cz)
Využiješ nabité znalosti do budoucna? Jaké jsou tvoje plány ohledně budoucí práce?
Soňa: Online marketing mě vždy bavil, a proto se plánuji v této oblasti ještě dále vzdělávat a jednou v ní i pracovat. Myslím, že je to pole působení, které má perspektivu i do budoucna. Líbí se mi, že výsledky práce jsou měřitelné.
Richard: Určitě vědomosti využiji. Plánuji rozjet svůj vlastní e-shop, a tak tato praktická zkušenosti s PPC kampaněmi přišla ve správný čas.
Lukáš: Výborné je, že znalosti, které jsme při správě kampaně získali, je možné využít nejenom v systému Sklik. Určité postupy, metody a zkušenosti jsou využitelné v celém online marketingu.
Podívejte se na videoreportáž z finále SSK
Soutěž splnila cíle, které jsme si stanovili:
- přiblížit studentům online marketing,
- rozšířit jejich teoretické znalosti,
- poskytnou práci na reálných klientech,
- dát potřebnou praxi pro budoucí pracovní uplatnění v tomto oboru.
Doufáme, že i vy nebudete otálet a soutěž vyzkoušíte. Online marketing je plný přátelských lidí, kteří rádi sdílí své znalosti a zkušenosti a my patříme mezi ně! O novém ročníku vás budeme brzy informovat – sledujte oficiální web SSK nebo naši facebookovou stránku.
Za tým Skliku Karolína Buková