„Praxe na reálných klientech je to nejlepší, co si může student přát.“ – rozhovor s finalisty o SSK

2. června 2017

Ve středu 17. 5. 2017 proběhlo finále Sklik studentské kampaně, do kterého se probojovaly týmy z Plzně, Prahy a Zlína. Celkem se soutěže zúčastnilo 185 studentů vysokých škol z celé ČR. Po dobu 3 měsíců získávali teoretické a hlavně praktické znalosti v oblasti online marketingu. Jak finalisté celou soutěž hodnotí a co jim přinesla?

Finalisté soutěže SSK na terase centrály Seznam.cz v Praze (Foto: Robin Rezek, Seznam.cz)

S velmi náročným klientem, který podniká v oblasti B2B, Strojnipily.cz se do finále probojovali Marek Čech, Duy Anh Nguyen, Tomáš Nosek a Martina Novotná. Poznali se prostřednictvím mezinárodní studentské organizace AIESEC a svou silnou stránku viděli především v tom, že mají různé znalosti napříč několika ročníky. Přijeli ze Západočeské univerzity v Plzni a umístili se na 3. místě.

Z fakulty multimediálních komunikací UTB ve Zlíně přijely Soňa Šnircová, Nikola Jurasová, Alena Valová, Karolína Gerhardtová a Karolína Horáková. Holky spojil právě společný předmět ve škole Digitální marketing a projekt Culturea, který Soňa celý rok vede. Tým ze Zlína skončil na 2. místě.

Na 1. místě se umístili Michaela Hlinková, Aneta Vavroušková, Richard Pouš a Lukáš Lovás.  Tým z fakulty podnikohospodářské na VŠE v Praze pracoval na PPC kampaních pro Clever Minds.

Protože nás zajímalo, jak se 1. ročník Sklik studentské kampaně povedl, a jestli byl pro studenty přínosný, udělali jsme s finalisty krátký rozhovor.

Proč ses do soutěže přihlásil a jaké bylo tvoje očekávání?


Duy Anh:
Výzva vyzkoušet něco nového a získat v oblasti online marketingu praxi.


Marek:
 Měli jsme klienta, který se věnuje prodeji průmyslových pásových pil. Z pohledu PPC velmi specifický produkt. Byla to pro nás obrovská výzva, kterou jsme chtěly zvládnout. Očekávali jsme tedy otevřenost v poskytnutí informací a rady, jak pracovat s Sklikem.


Michaela:
Získat nové znalosti a praktické zkušenosti, které mi pomůžou v budoucím profesním růstu.

Průběh finále SSK na centrále Seznam.cz v Praze (Foto: Robin Rezek, Seznam.cz)

Jak soutěž hodnotíš – naplnila tvá očekávání?


Nikola:
Soutěž předčila moje očekávání ve všech ohledech.

Michaela: Soutěž byla velmi dobře zorganizovaná. Termíny a pokyny byly přehledné a o všem jsme byli včas informovaní.


Martina:
Koncept Sklik studentské kampaně mě mile překvapil. Hlavně přátelský přístup PPC specialistů během jednotlivých seminářů. Jejich trpělivost a snaha o poskytnutí veškerých informací na mě udělaly dojem.


Richard:
Byl to tak zajímavý projekt, že jsem ani nepostřehl, že to trvalo 3 měsíce.


Aneta:
Překvapilo mě, že jsme hned na začátku měli možnost navštívit Seznam a potkat se s naším mentorem. Bylo to skvělé setkání a my si připadali důležitě, což nám dodalo ještě větší odhodlání a zapálení do soutěže.

Marek: Spíše překonala. Obavou většiny týmů bylo, že se kampaně budou hodnotit podle počtu konverzí. Tak tomu však nebylo a průběh finále to potvrdil. Čekaly nás prezentace před porotou, vědomostní otázky a množství hodnotících kritérií.

Co ti účast v soutěži přinesla?

Aneta: Zkušenosti, kontakty, zábavu a nastartování mé pracovní kariéry. Atraktivní poznámka v CV je pouze třešničkou na dortu.

Martina: Vzhledem k pestrému množství zájmů a praxe členů mého týmu pro mě byla přínosná i spolupráce v týmu.


Soňa:
Díky soutěži jsem více poznala a pochopila komplexnost a rozsáhlost celého Seznamu. Učit se věci v praxi na reálných klientech je to nejlepší, co si může student přát. Na datech jsem viděla výsledky své práce. Bavilo mě pracovat na strategii, nastavovat kampaně, sestavy, cílit inzeráty a následně provádět optimalizaci.

Nikola: Nejvíce jsem ocenila, že po vyhlášení soutěže jsme měli možnost prodiskutovat aktuální témata a dozvědět se zajímavosti a kuriozity, co se kdy PPC specialistům ze Seznamu přihodily. Nahlédli  jsme do zákulisí Seznam.cz a získali nová přátelství a zkušenosti, které se hodí nejenom do životopisu, ale především do života.

Michaela: Nové znalosti, zkušenosti a celé to byl jeden příjemný zážitek. Během soutěže jsme se setkávali se zajímavými a inspirujícími lidmi, ať už se samotným klientem nebo lidmi se Seznamu.


Lukáš:
Zkušenosti s týmovou prací a komunikací s klientem.

Marek: Považuji za velkou výhodu, že tyto zkušenosti pocházejí přímo od Seznamu.

Coffee break a networking (Foto: Robin Rezek, Seznam.cz)

Využiješ nabité znalosti do budoucna? Jaké jsou tvoje plány ohledně budoucí práce?

Soňa: Online marketing mě vždy bavil, a proto se plánuji v této oblasti ještě dále vzdělávat a jednou v ní i pracovat. Myslím, že je to pole působení, které má perspektivu i do budoucna. Líbí se mi, že výsledky práce jsou měřitelné.

Richard: Určitě vědomosti využiji. Plánuji rozjet svůj vlastní e-shop, a tak tato praktická zkušenosti s PPC kampaněmi přišla ve správný čas.

Lukáš: Výborné je, že znalosti, které jsme při správě kampaně získali, je možné využít nejenom v systému Sklik. Určité postupy, metody a zkušenosti jsou využitelné v celém online marketingu.

Podívejte se na videoreportáž z finále SSK

Soutěž splnila cíle, které jsme si stanovili:

  1. přiblížit studentům online marketing,
  2. rozšířit jejich teoretické znalosti,
  3. poskytnou práci na reálných klientech,
  4. dát potřebnou praxi pro budoucí pracovní uplatnění v tomto oboru.

Doufáme, že i vy nebudete otálet a soutěž vyzkoušíte. Online marketing je plný přátelských lidí, kteří rádi sdílí své znalosti a zkušenosti a my patříme mezi ně! O novém ročníku vás budeme brzy informovat – sledujte oficiální web SSK nebo naši facebookovou stránku.

Za tým Skliku Karolína Buková

Sdílet na sítích