Po devíti testovacích měsících přechází Seznam Zprávy do další fáze: na plný provoz moderního videozpravodajského portálu. V souvislosti s tím přepracovaly domovskou stránku, hlásí příchod dalších členů týmu a spouštějí nové pořady, které se budou natáčet ve druhém multifunkčním studiu, právě uvedeném do provozu. Seznam Zprávy tak denně nabídnou zhruba tři hodiny videoprodukce ve formě pořadů, rozšiřovat budou i živé vysílání. Na podzim se chystají na originální pojetí volebního zpravodajství.
„Seznam Zprávy si za necelý rok od startu získaly pevnou pozici v čele českého on-line videozpravodajství. Od svého startu se naše průměrná měsíční čísla reálných uživatelů pohybují okolo 3,2 milionů,“ komentuje Igor Kalaš, ředitel obsahu v Seznam.cz a přidává pohled do budoucnosti: „Seznam Zprávy jsou v černých číslech a nám to dovoluje rozšířit výrobu na 15 hodin videoobsahu týdně. Máme velké ambice. Chceme, aby do konce roku Seznam Zprávy ve všední dny navštívilo okolo 900 000 reálných uživatelů. To je oproti současnosti zhruba dvacetiprocentní nárůst. I proto se intenzivně připravujeme na volební podzim, kdy představíme další zajímavé inovace.“
Nové tváře v redakci
Redakce Seznam Zpráv láká další novinářské profesionály. Z vydavatelství MAFRA přišly dvě posily. První je zkušená byznysová reportérka Zuzana Kubátová, která do konce května vedla ekonomickou redakci MF Dnes a nastupuje na pozici zástupkyně šéfredaktora. Druhý je ekonomický redaktor Aleš Černý, který psal pro redakci MF Dnes a iDnes.cz. S novinařinou v MF Dnes a Hospodářských novinách začínala třetí posila Petra Benešová. Přišla na pozici vedoucí editorky živého vysílání po osmi letech v Českém rozhlasu. Z něj do Seznamu našla cestu i moderátorka Martina Spěváčková, která se v redakci Seznam Zpráv bude nadále věnovat autorské publicistice. Zhruba padesátičlenný tým, který připravuje Seznam Zprávy, doplňuje také Filip Vích. Přichází z DVTV do Seznam Zpráv rozvíjet sociální sítě.
Nové pořady a rozšíření současné tvorby přinese přes 700 hodin videa ročně
Večerní zpravodajská relace, živá vysílaní i zpravodajská studia – to jsou stálice Seznam Zpráv. Od léta k nim postupně přibyde řada nových pořadů – reportérských, názorových i společenských. Do první kategorie patří pohledy na byznys a úspěšné podnikání Adama Junka, rozhovory Zuzany Kubátové o klíčových tématech s českými a slovenskými byznysmeny, nebo týdeník Lucie Stuchlíkové a Václava Dolejšího z parlamentního zákulisí. Mezi názorové pořady se zařadí rozhovory Jindřicha Šídla, Renaty Kalenské a Jiřího Kubíka v nové podobě. Doplní je živá debata ve studiu s názvem Duel a originální komentované výběry z aktuálních událostí, které denně připraví reportéři Seznam Zpráv. Přijde i trojice společenských pořadů. Pavel Cyprich diváky každý týden zavede do světa moderních technologií. Anita Baselová představí mladé lidi, jejichž příběhy by neměly zapadnout. A konečně Zuzana Hodková s Veronikou Jonášovou vezmou diváky do míst, kde žijí a pracují známí Češi a Slováci.
„Nově představovaná podoba Seznam Zpráv ještě více zdůrazní, v čem chtějí být dlouhodobě unikátní: nezávislé, autorské videozpravodajství a publicistika od kvalitních novinářů, kreativní živé přenosy a mobilní reportáže z terénu a samozřejmě rovněž investigace, kterou od nás naši diváci očekávají a na kterou jsou již zvyklí například v podobě úspěšného Zvláštního vyšetřování,“ komentuje pořadovou a obsahovou strukturu Seznam Zpráv Jakub Unger, šéfredaktor zpravodajství v Seznam.cz.
Všechny pořady budou moci mnohem více než dosud využít technologické možnosti a moderní zázemí internetového vysílání. Seznam.cz totiž zároveň vybudoval druhé multifunkční zpravodajské studio.„Nové studio, složené z několika scén, nám umožní vyrábět souběžně více obsahu. Svým designem silně podpoří vizuální odlišení našich nových pořadů, zároveň ho budou moci využívat i tvůrci populárního Šťastného pondělí Jindřicha Šídla. A do třetice získáváme další prostor pro živé vysílání, které budeme moci nově kombinovat s přenosy z našeho stávajícího, menšího studia ve zpravodajském newsroomu,“ vysvětluje Jakub Unger. „Pomyslně tímto krokem uzavíráme start-upovou fázi projektu, ve které jsme se soustředili na budování týmu, základní kostru obsahu a testování některých prvků. Ale neznamená to, že v nově představované „ostré“ podobě je vše dané, dokončené a neměnné. To u nás není nikdy,“ říká Jakub Unger.
Nová domovská stránka představí pořady, autory i témata
Domovská stránka Seznam Zpráv novým designem zdůrazní originalitu obsahu. Vyniknou zde tři základní kameny zpravodajství, a to pořady, autoři i témata. Stránka nově nebude pouhým rozcestníkem k článkům, ale dá vyniknout nejzajímavějšímu obsahu, osobnostem a tématům, které reportéři zpracovávají. Zároveň si zachová maximální přehlednost. I přesto, že na nové hlavní stránce bude více obsahu než dříve, je navržena tak, aby se návštěvník snadno dostal k článkům, videím a pořadům, ať už na notebooku, tabletu nebo telefonu.
Technologicky jsou Seznam Zprávy isomorfní javaskriptová aplikace postavená na frameworku IMA.js. Díky tomu se web velice rychle načítá na všech platformách. Čtenáři a diváci tak na načtení stránek či videí svého oblíbeného zpravodajství nemusí čekat. Navíc tato technologie umožňuje takzvané AMP (Accelerated Mobile Pages), tedy poskytovat rychlou verzi webu pro mobilní zařízení při přístupu z hledání na Googlu.
Po příchodu Filipa Horkého a Tomáše Svobody z DVTV nastupují do zpravodajské redakce Seznam.cz od října další významná jména české publicistické scény. Seznam Zprávy rozšiřují redakci o nové dramaturgy, editory, moderátory, ekonomické, sportovní, investigativní či politické reportéry.
Reportér a moderátor Filip Horký a kameraman Tomáš Svoboda od října rozšiřují tým novinářských osobností redakce publicistiky Seznamu. Zpravodajské duo se bude soustředit na pokrývání krizových událostí.
Redakce Seznam Zpráv ve spolupráci s poradenskou společností Deloitte představila druhý ročník žebříčku tuzemských společností s názvem Česká elita. Jedná se o přehled stovky nejcennějších firem v rukou českých vlastníků, seřazené jsou podle odhadu tržní hodnoty. První dvě místa obsadily energetické skupiny ČEZ a EPH, obě s hodnotou přes 400 miliard korun. Třetí skončila sázková společnost Allwyn, čtvrtý developer CPI …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.