V Mezinárodní den bílé hole podpoří zaměstnanci Seznam.cz zakoupením symbolických pastelek za minimální příspěvek 30 korun služby, jež pomáhají nevidomým v každodenním životě. Společnost Seznam.cz je dlouhodobým partnerem Bílé pastelky – sbírky, jež má v této oblasti nejdelší tradici v Česku. „Cíl sbírky koresponduje s posláním Seznamu. Naše služby jsou určeny pro všechny, tedy i pro nevidomé. Proto je vyvíjíme tak, aby splňovaly veškeré požadavky na tzv. přístupnost. Vedle toho pomáháme nevidomým s orientací prostřednictvím haptických map. Ty každý den používá na 800 lidí,“ říká Táňa Lálová, PR specialistka společnosti Seznam.cz.
Ve středu brzy ráno vyrazilo do ulic s kasičkami a v tričkách s emblémem Bílé pastelky kolem 2900 dobrovolníků, převážně z řad středoškolských studentů. „Svým příspěvkem lidé podpoří zajištění základních služeb, které nevidomým umožňují fungování v každodenním životě. Jde například o výcvik vodicích psů, přípravu pro rekvalifikaci a vstup na pracovní trh, převod tištěných knih do podoby, ve které je mohou nevidomí číst za pomoci počítače. Značná část prostředků je také využita na služby spojené s návratem lidí osleplých v dospělosti zpět do běžného života. Jde například o nácvik prostorové orientace a chůze s bílou holí, výuku Braillova písma, zvládání práce v domácnosti poslepu a další,“ říká Rudolf Volejník, viceprezident Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých ČR (SONS), která sbírku každoročně pořádá. Letošní osmnáctý ročník SONS ve spolupráci se svými dceřinými obecně prospěšnými společnostmi Tyfloservis a krajskými TyfloCentry.
Služby přístupné všem
Seznam.cz své služby připravuje pro všechny návštěvníky českého internetu. Proto při jejich vývoji nezapomíná ani na téma přístupnosti, díky které je nevidomí a slabozrací mohou využívat pohodlně a především efektivně. „V České republice je podle ČSÚ zhruba 18 tisíc lidí s těžkou vadou zraku. Přístupnost považujeme za samozřejmou a prestižní záležitost a jako jednička českého internetu ji vnímáme jako naši společenskou zodpovědnost. Ke správně udělanému webu patří i to, že ho může použít každý,“ říká Táňa Lálová a doplňuje: „Neustále pracujeme na přístupnosti obsahu, tedy Seznam Zpráv a webů Proženy.cz či Novinky.cz. V současnosti se věnujeme službám Kupi.cz, Jízdní řády a také internetové televizi Stream.cz.“
S orientací v novém prostředí pomáhají nevidomým haptické mapy nejen v Česku, ale od roku 2016 také na Slovensku. Od letošního května jsou k dispozici ve třech velikostech, které usnadňují orientaci ve větším prostoru, například při zobrazení poloh obcí, měst, silnic či dálnic nebo vodních toků. „Haptické mapy za posledních 12 měsíců zaznamenaly na 400 tisíc zobrazení a každý den je navštíví více než 800 unikátních uživatelů. To je pro nás důkazem, že jde o službu, která má smysl a do budoucna ji chceme dál podporovat,“ říká Táňa Lálová.
Haptické mapy (www.hapticke.mapy.cz) umožňují automatické generování kartografických podkladů vhodných pro výrobu hmatových map, tedy grafiky reliéfní sledovatelné bez využití zraku. Jejich podoba je výsledkem společného úsilí dvou univerzitních pracovišť – Teiresiás při Masarykově univerzitě a ELSA při ČVUT v Praze – a společnosti Seznam.cz. Dodejme, že haptické mapy od Seznam.cz jsou jedinou veřejnou službou tohoto druhu na světě, která nabízí kontinuální zobrazení celého státu (prozatím České a Slovenské republiky) v podobě hmatové mapy pro nevidomé. Jako další rozšíření služby se aktuálně připravuje možnost zobrazení map celého světa.
V rámci programu Seznam Grant, který je určený výhradně pro zástupce neziskového sektoru, už darovala společnost Seznam.cz online reklamní prostor v celkové hodnotě 3 600 000 Kč. Nyní od ledna podpoří dalších 20 neziskových organizací.
Ceny soutěže Agenturní spolupráce roku udělované českou internetovou jedničkou Seznam.cz znají své vítěze. V kategorii Cross-mediální spolupráce roku se cenou pyšní agentura Mindsquared. Odborná porota ocenila její skvělou práci pro klienta Sazka. Nejvíce cen pak patří agenturní skupině Omnicom Media Group (OMG). Cena za cross-mediální spolupráci roku patří agentuře Mindsquared. Ta do komunikace zahrnula široké …
Česká internetová jednička Seznam.cz letos prostřednictvím nového programu Seznam Grant a svého reklamního systému Sklik poskytne prostor pro zviditelnění hned dvacítce neziskových organizací. Každá z nich bude mít možnost po celý rok využívat reklamní prostor v hodnotě 10 000 Kč měsíčně. Celkem tedy podpora jednomu subjektu činí 120 000 Kč. Do projektu se mohou zapojit …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.