Agenturní spolupráce roku 2022: V kategorii Cross-mediální kampaň vítězí Mindsquared za práci pro Sazku. Nejvíc ocenění si odnáší Omnicom Media Group

Kristýna Hořovská 13. září 2023

Ceny soutěže Agenturní spolupráce roku udělované českou internetovou jedničkou Seznam.cz znají své vítěze. V kategorii Cross-mediální spolupráce roku se cenou pyšní agentura Mindsquared. Odborná porota ocenila její skvělou práci pro klienta Sazka. Nejvíce cen pak patří agenturní skupině Omnicom Media Group (OMG).

Cena za cross-mediální spolupráci roku patří agentuře Mindsquared. Ta do komunikace zahrnula široké spektrum reklamních formátů, čímž plně využila možností, které portfolio Seznamu zadavatelům nabízí, a zároveň výše jejích investovaných hrubých ceníkových cen přesáhla 80 milionů korun při propagaci jednoho klienta.

„Cross-medialita je v době rozrůstajícího se počtu mediálních a komunikačních kanálů při plánování reklamních kampaní stále důležitější. Česká internetová jednička to jasně vnímá, proto velmi rádi oceňujeme agenturu, která dovede perfektně vytěžit různé mediatypy spadající do rodiny Seznamu,” říká Tomáš Búřil, obchodní ředitel Seznam.cz. Podmínkou pro účast v kategorii bylo, aby agentura využila alespoň tři mediatypy. Seznam.cz přitom nabízí k využití online, TV, radio i print.

Nejvíc cen v klání nasbírala agenturní skupina OMG

Cenu v kategorii Videokampaň roku získávají OMG a Zaraguza za kampaň pro Škoda Auto. Klient velmi chytře pracoval s potenciálem seriálu Lajna, odkoupil licenci na postavu, kterou nápaditě zakomponoval do svých spotů. Využil celou řadu produktů, které video na Seznamu nabízí, včetně klasického floatingu až po Seznam True View. 

OMG pak získala i cenu za audio spolupráci roku pro Komerční banku za podcast Ve Vatě Energo Speciál. Podcasty Seznamu poskytují příležitost, jak oslovit konkrétní cílovou skupinu, což se OMG povedlo.

OMG získává také Cenu poroty za projekt Příliš hlasité nebezpečí, kde začala pracovat s audiem. V rámci čtení si lidé mohli poslechnout ruchy jednotlivých pražských čtvrtí. Pro klienta to byl první projekt tohoto typu.

A ve spolupráci se Seznamem pokračuje agentura i letos. V projektu Brána do světa nespoutané představivosti vznikly na základě dětské fantazie a umělé inteligence Pohádky do auta. Celkově jde o příkladnou ukázku spolupráce, která klientovi přináší ovoce.

Spendy do reklamy na Seznamu nejvíce navýšily Publicis Groupe a Knowlimits Group

Tradičními kategoriemi jsou, stejně jako loni, Skokan roku a Absolutní skokan roku. V té první oceňujeme agenturu s nejvyšším procentuálním meziročním nárůstem spendu, zatímco Abslutní skokan je agentura, jejíž celkový spend meziročně nejvíce narostl v absolutní hodnotě. Absolutním skokanem roku se stala Publicis Groupe a Skokanem roku Knowlimits Group .

Inspirativní kategorií je „Inovátor roku”, kterou získává agentura Dentsu za kampaň pro řetězec Albert. Cenu má za využití a implementaci novinek od Seznamu, zejména dynamického retargetingu návštěvníků Seznamu a v RTB za využití pokročilého cílení na prohlížeče.

Cenu za obsahovou spolupráci získává agentura Ogilvy za práci pro Krušovice na kampani „Ať tu po nás něco zůstane”. Mezi hodnotící kritéria patřily: úspěch kampaně, inovace nebo pročtenářský přístup.

Celá soutěž má společensky prospěšný podkres

Nově byla udělena i cena za CSR kampaň roku. Tu si odnáší agentury OAK a VMLY&R za kampaň pro Českou spořitelnu. Kromě zásahu kampaně a jejího společenského přínosu porota ocenila i její zpracování. V souvislosti s válkou na Ukrajině Česká spořitelna zastavila své reklamní kampaně v televizi a na internetu naplánované na březen 2022 a místo nich spustila kampaň vyzývající k podpoře sbírky Paměti národa neziskové organizace Post Bellum. Kampaň s názvem „Dnes jsme #silnější, dnes pomáháme“ využívá autentické výpovědi pamětníků ze sbírky Paměti národa.

Stejně jako v loni je také každá z kategorií propojena s konkrétní neziskovou organizací. Vítěz dané kategorie pak neziskovce předal kredit do reklamního systému Skliku, který organizace může využít na propagaci vlastních aktivit. Celkově bylo rozděleno 450 tisíc korun. 

Mrkněte, kde agentury díky svému vítězství pomáhají

Omnicom Media Group a Zaraguza sklidily ovoce za svou práci pro Linku bezpečí. OMG podpořila i Konto bariéry a věnovala šek  Člověku v tísni. Dentsu podpořila Nadaci OSF. OAK a VMLY&R potěšily svou prací neziskovou organizaci Fuck cancer. Ogilvy udělala dobrý skutek pro Nadační fond dětské onkologie Krtek. Knowlimits Group věnovala šek Oblastní charitě Červený Kostelec – středisko DOMOV SVATÉHO JOSEFA. Publicis Groupe je hrdinou pro Loono. A Mindsquared podpořila Psí naději.

Předávání cen proběhlo v rámci konference Seznam Fórum v pražském DOX+.

Kristýna Hořovská

PR specialista

Sdílet na sítích