Na Velikonocích můžete ušetřit, nakoupit ale musíte v akci

Aneta Kapuciánová 29. března 2018

Vejce i máslo mohou Češi na letošní velikonoční pečení koupit podstatně levněji než loni – v akci ho seženou už kolem 25 korun. To je téměř o 35 % méně než je běžná cena. Přestože akce ženou ceny tradičních produktů potřebných k pečení dolů, jejich běžná cena oproti minulým letům stále mírně stoupá. Sledovat se vyplatí i ceny sladkostí. Zatímco velikonoční figurky oproti loňsku zlevnily, za klasické čokolády, včetně těch na pečení, zaplatí zákazníci až o 50 % více.  Ukazují to data nákupního rádce Kupi.cz.

U másla i vajec se vyplatí akce dlouhodobě sledovat, bez slev ceny stále rostou

Máslo seženou lidé v akci už i za 25 korun za 250 gramů. „Oproti roku 2016 ale jeho běžná cena stále stoupá, v průměru podražilo o 36 %. V akci se dá přitom máslo sehnat až o třetinu levněji,“ říká Petr Miklík, marketingový manažer nákupního rádce Kupi.cz.

Do kategorie produktů, u kterých se vyplatí počkat na slevovou akci, spadají také vejce. Rozdíl mezi běžnou a akční cenou je téměř 50 %. Toto číslo se navíc rok od roku stále zvyšuje – v roce 2016 činil rozdíl 28 %, vloni už 31 %.

Obchodní řetězce na Velikonoce nejčastěji promují sladkosti a alkohol

Nejsledovanějším zbožím, které by chtěli Češi nakupovat ve slevách, je alkohol – ať už tvrdý, nebo pivo. Právě u něj se do ceny výrazně promítlo avizované zdražení Plzeňského prazdroje. „Cena prémiové dvanáctky stoupla oproti loňsku o 19 % a oproti roku 2016 dokonce o 28 %. V akci tak za 0,5l zaplatíme 18,90 Kč. Podobný vývoj je také u Gambrinusu nebo konkurenčního Budweiseru,“ doplňuje Miklík.

Před Velikonocemi mají lidé samozřejmě zájem i o sladkosti. Zatímco ceny čokoládových figurek a dalších čokoládových pochutin klesají v průměru o 10 %, cena klasických čokolád, včetně variant na vaření, zdražuje až o polovinu. Roste také zájem o nealkoholické nápoje. Ty letos lidé pořídí ve srovnání s minulými dvěma lety i bez slevové akce levněji, a to v průměru o 5 Kč, ve slevě ale ušetříte až 38 %.

Aneta Kapuciánová

PR manažerka a tisková mluvčí

Sdílet na sítích