Představujeme službu Seznam Native

28. března 2018

V roce 2018 se Seznam.cz chce více soustředit na nativní reklamní produkty pro obsahový marketing. Na Seznam Fóru jsme už představili novinku zvanou Seznam Native. Ta nabídne ve spolupráci s klientem tvorbu a distribuci nápaditého obsahu, který ve spojení se značkou čtenáře baví, informuje nebo vzdělává. Ve světě jde o rozšířený trend, kterého využívá řada předních mediálních domů např. The New York Times, CNN nebo BBC. Navíc jde o formát, který se skvěle hodí na všechny typy obrazovek.

Možnosti obsahového marketingu na Seznamu

Aktuálně mají inzerenti na Seznamu několik možností, jak pracovat s obsahovým marketingem:

  • Nativní inzerát – upoutávka na obsah umístěný u klienta
  • PR článek – klientský obsah umístěný na Seznamu
  • Redakční spolupráce – propojení s redakčním obsahem (např. bannery ke článku, product placement)

Seznam Native využívá všech výhod těchto tří řešení, zároveň pokrývá jejich limity. Nabízí uživatelsky atraktivní obsah, který je vizuálně zajímavý a klient má možnost se na něm podílet.

Jelikož se jedná o nativní reklamu, automaticky z toho plynou výhody jak pro čtenáře, tak inzerenty. Čtenáře tento typ reklamy neruší, informace se snadněji zpracovávají a obsah pro ně představuje přidanou hodnotu. Inzerentům zase přidává na věrohodnosti, umožňuje storytelling a odpadají problémy spojené s bannerovou slepotou.

Výhody Seznam Native

Obsah – kompletně se postaráme o obsah. Vytvoříme text i vizuální styl, který sedí danému projektu.

Distribuce – aktivujeme obsah a zacílíme na konkrétní publikum, aby se zpráva dostala k těm, které klienti chtějí oslovit.

Vydavatel – ve spojení se zpravodajským médiem máte možnost promluvit k určitým tématům a uchovat si důvěryhodnost.

Značka – jasné spojení se zadavatelem, který bude také chytře propojen s obsahem.

Publikum – obsah na webu zůstává a jeho čtenáři se dají opětovně oslovit například retargetingem.

HBO: seriál Trust

První realizace Seznam Native proběhla 28.3. na Seznam Zprávách ve spolupráci s HBO a agenturou MediaCom.

Nechtěli jsme dělat klasický PR článek, vydali jsme se redakční cestou a zaměřili se na historii rodiny Gettyů. Jak je patrné, nejde o klasickou článkovou šablonu. Text byl podpořen spoustou vizuálních prvků, které mají zpříjemnit čtení a dokreslit klíčové momenty. Také chybí reklama, nic tedy čtenáře neruší a jeho veškerá pozornost může směřovat na obsah. O seriálu jako takovém nepíšeme, ale místo fotografií skutečných členů rodiny Gettyů, jsme použili jejich seriálové dvojníky. Na konci textu je pak upoutávka na seriál a odkaz na HBO GO. Cílem je ve čtenáři vyvolat pocit radosti z toho, že objevil zajímavý příběh a vyvolat v něm zvědavost. Obsah by ho měl příjemně naladit na seriál.

Chcete dělat skvělý obsah? My také, tak ho pojďte dělat s námi.

Za Seznam Native Ondřej Sitta

Sdílet na sítích