Jak na Zboží.cz: Zboží.cz a správa kampaní agenturami

Veronika Geltner 19. prosince 2018

Dvanáctý díl seriálu Jak na Zboží.cz se věnoval tomu, jaké mají e-shopy možnosti inzerce díky propojení nákupního rádce s reklamou Skliku. V posledním díle se zaměříme na to, co je dobré o Zboží.cz vědět z pohledu agentury.

Spousta internetových obchodů svěřuje správu své kampaně na Zboží.cz specializované agentuře nebo freelancerovi. Přístupové údaje a hesla pro správu kampaní ale patří k těm nejcitlivějším datům každé firmy. Seznam svým klientům umožňuje udělovat k jejich účtům práva. Inzerent je v takovém případě i nadále vlastníkem účtu, ke kterému ale nemusí nikomu dávat své heslo. Externí zaměstnanci nebo agentura mu pak spravují kampaň v rámci přidělených kompetencí.

Udělit přístup k účtu je možné v Klientské zóně v „Nastavení > Účty s přístupem k mému účtu“. Podmínkou je, že musí jít o účet registrovaný na Seznamu, a protistrana musí nabídnutý přístup přijmout ve své „Klientské zóně“.

Stačí vyplnit e-mail zmocněnce, který dostane přístup k účtu. Zvolí se služba Zboží.cz a určí se jeho úroveň práv. On pak může v administraci Zboží.cz provádět akce podle práv, která mu jsou umožněna na základě přidělené role (viz. tabulka níže).

Přístupová role Převod účtu Statistiky Aukce Administrace kampaně Feed Správa recenzí
Doprava a výdejní místa Párování
Vlastník
Správce
Optimalizátor
Asistent

Role „Správce“ je vhodná pro externisty a zástupce agentur, kteří e-shopům poskytují kompletní servis (tedy bidding i párování položek). Funkce „Optimalizátor“ pak pro externisty a zástupce agentur, kteří se specializují na bidding. „Asistent“ se zase hodí pro brigádníky, kteří se starají výhradně o párování.

Vlastník účtu může v administraci Zboží.cz svou provozovnu převést na jiný registrovaný účet Seznamu. Může tak zachovat i historii provozovny a kampaní i propojení s Sklikem. Je také možné přepínat mezi Zboží.cz účty, které jsou registrovanému uživateli Seznamu dostupné.

Vlastník má v „Klientské zóně přehled, kdo má k jeho účtu přístup. Udělená práva se dají změnit nebo je možné i přístup úplně odebrat.

Další informace o správě účtů najdete v nápovědě Klientské zóny.

Pokud chce agentura hradit inzerci na Zboží.cz za klienta, stačí v administračním rozhraní v „Správa kampaně“ změnit účet „Peněženka“, ze kterého mají být strhávány platby za prokliky.

Pro vylepšení spolupráce s agenturami vznikl program „Ověření Zboží.cz“. Díky němu mohou získat podporu k efektivnímu nastavení kampaně na nákupním rádci.

Hlavní výhodou „Ověření“ je přímý kontakt na odborného konzultanta, který s agenturou nebo freelancerem řeší návrhy a doporučení ke spravovaným kampaním.

Cílem je umožnit menším agenturám či najatým odborníkům prokázat svůj profesionální a transparentní přístup ke správě marketingových kampaní online. Zmocněncům tento program přináší lepší spolupráci se zástupci Zboží.cz a přístup ke zkušenostem provozovatele.

Mohou také získat aktivní odbornou podporu, která zahrnuje pravidelná doporučení, jak pracovat se Zbožím, účast na odborných konferencích nebo možnost školení podle potřeb agentury.

Více informací o „Ověření Zboží.cz“ najdete na webu seznamproagentury.cz.

Veronika Geltner

PR specialistka

Sdílet na sítích