20. 12. 2018

Pivo v akci meziročně zdražuje o dvě koruny. Až 30 % lze ušetřit za prosecco

V segmentu alkoholu v letošním roce vzrostla především obliba rumů. Dá se tak závěrem roku očekávat, že jejich spotřeba bude stoupat a prémiové varianty se budou kupovat nejen k přímé konzumaci, ale i jako dárky. Dalším trendy pitím je pro letošek šumivé víno prosecco, jehož koupí v akci se dá ušetřit až 30 %. Klasikou zůstává pivo, za které si ale letos připlatíme. Běžná cena se průměrně zvýšila o 6 %, akční pak hned o 12 %.

Pokud jde o typický tradiční český alkoholický nápoj pivo, tak výčepní 10° oproti loňsku z pohledu akčních cen podražila průměrně o 12 %, což je zhruba o dvě koruny. Běžná cena se zvýšila o 6 %. U ležáků to bylo také výrazné. V akci pivo podražilo o 2,7 %, běžná cena se zvýšila o 8,5 %. „A vyhlídky do budoucna nejsou o nic lepší, protože zdražení, která provedl jeden z největších pivovarů na trhu na podzim letošního roku, se dá očekávat také u dalších jeho konkurentů. A to se výrazně promítne do výsledných průměrných cen,” říká Petr Miklík, marketingový manažer Kupi.cz.

V Česku roste zájem také o šumivá vína prosecco. Ačkoli hlavní sezónu prodejů mají v létě během teplých měsíců, v akční nabídce nechybějí i na sklonku roku. Nákupem v akci tak lze ušetřit průměrně 25 až 30 %. Nejžádanější silvestrovský nápoj sekt zlevňuje v posledním měsíci dokonce v průměru o třetinu a je tak nejlevnější za celý rok.

Tuzemák pořídíme o více jak třetinu levněji

Z rumů se ke konci roku nejčastěji v letácích objevuje klasický půllitrový Tuzemák. Jeho akční cena se pohybuje okolo 90 Kč a nákupem v akci se dá ušetřit až 38 %. Cena u dražších rumů do 500 Kč se oproti loňskému roku téměř nezměnila, a proto se dají očekávat podobné ceny jako v loňském roce. U vyšší cenové hladiny rumů do 1 000 Kč však už takový trend nepřevládá.

Opravdové slevy na alkohol ale přicházejí až mezi Vánocemi a Silvestrem. „Nevyplatí se tedy dělat si zásoby dopředu. Ideální varianta je počkat si až na období po Vánocích. Sleva na alkohol se v tu dobu bude totiž pohybovat mezi 20 až 30 %,“ dodává Miklík.

Kristýna Hořovská

PR specialista