Nejlepší týmy z celé republiky se na konci května setkaly na finále studentské kampaně v centrále pražského Seznamu.
Týmy byly hodnoceny v průběhu celé soutěže. O jejich pořadí však rozhodla závěrečná prezentace projektů. Studenti měli za úkol představit firmu, kterou propagovali, zvolenou úvodní strategii, cíle kampaní, metodiku optimalizace a finální výsledky.
V kampaních šlo porotě nejen o správné zvolení klíčových slov, vytvoření relevantních inzerátů a cílení v obsahové síti, ale i o měření konverzí, využití stanoveného rozpočtu a jeho rozložení mezi jednotlivé kampaně, vzhledem k cílům a stanovené strategii. Neméně důležitá byla i optimalizace za účelem dosažení lepších výsledků.
Všichni studenti odvedli kvalitní práci, ale stáž mohl vyhrát jen jeden tým. Na prvním místě se umístil tým z ČZU s klientem Royal Charles (Veronika Raková, Anna Tomášková, Tereza Kofroňová, Tereza Homolová a Michaela Bochňáková), na druhém místě tým z ČZU s klientem EMS to Home a třetí místo obsadil tým z VŠE s klientem Green Spirit.
Holky si získané vědomosti a praxi z pravidelných workshopů aktuálně prohlubují na stáži v Seznamu. Čeká je ještě spousta školení a praxe týkající se nejen Skliku, ale i RTB.
A jak hodnotí Seznam.cz studentskou kampaň finalisté třetího ročníku?
Jana (2. místo): „Studentská kampaň od Seznamu pro mě bylo skvělé zpestření semestru. Cvičení probíhala formou workshopů, díky kterým si toho člověk z hodiny odnese víc než z klasické výuky. Lektoři nám předali nejen teoretické znalosti, ale především praktické dovednosti, vlastní tipy a zkušenosti. Díky Studentské kampani jsem se naučila pracovat v systému Sklik a zjistila jsem, že práce v oblasti PPC reklam by mě opravdu bavila.“
Tereza (1. místo): „Studentská kampaň je skvělá příležitost, jak propojit marketingovou teorii s praxí. Na začátku semestru jsme pomalu nevěděly, do čeho jdeme, ale určitá očekávání jsme samozřejmě měly. Musíme přiznat, že hodiny Studentské kampaně naše očekávání předčily. Opravdu jsme si vyzkoušely vést reálnou kampaň, dostaly mnoho cenných rad od expertů z praxe, a především se naučily pracovat se systémem Sklik. Doporučily bychom účast ve Studentské kampani dalším ročníkům? Určitě ano! Jsou to jedny z nejlépe a nejužitečněji využitých hodin vysokoškolského studia.“
Za tým Sklik Eva Horáková