Počátkem letošního roku jsme udělali významnou změnu v konverzním kódu Zboží.cz, do kterého jsme přidali standardní měření konverzí. Jedním z hlavních benefitů používání standardního měření konverzí na Zboží.cz je aktivní zjišťování spokojenosti zákazníků s nákupem.
Naším cílem bylo začít zjišťovat spokojenost s nákupem tak, abychom zákazníky neobtěžovali, a to i s ohledem na e-maily od jiných, podobných služeb. Zaměřili jsme se proto na personalizaci a výběr nejvhodnější doby pro zaslání dotazníku. Náš systém také zohledňuje, jestli se budeme zákazníka ptát na hodnocení nákupu nebo recenzi produktu.
Měření ukazuje, že dotazníky skutečně doručujeme v době, kdy má zákazník zakoupené zboží v ruce. V hodnocení tak může popsat celou svou zkušenost s nákupem.
Doručené dotazníky mají velmi dobrý poměr unikátních otevření a unikátních kliknutí na hodnocení. To značí velkou ochotu zákazníků hodnocení udělit. Zároveň registrujeme mimořádně nízkou hodnotu odmítnutí, resp. odhlášení ze zasílání dotazníku, pohybující se na úrovni nízkých promile.

Standardní měření konverzí přináší obchodům nejen mnohonásobně více hodnocení, ale především hodnocení od skutečných zákazníků. Celkové hodnocení obchodu tak není zkresleno anonymními hodnoceními, které většinou vyznívají negativně. S výhodami Standardního měření se můžete seznámit zde.
Tým Zboží.cz