V pátek 27. 9. se u nás uskutečnilo neformální setkání na téma „Práce s DMP“. K tomuto tématu přispěli zástupci z řad publisherů, data providerů a odborníků, jak z českých agentur, tak i ze Seznamu. Cílem bylo podělit se o nové poznatky ze světa programatické reklamy, předat si know-how a probrat aktuality, které hýbou světem programatické reklamy.
Za Seznam.cz otevřeli celou akci svým vstupem na téma fungování a budoucnost behaviorální reklamy v Seznamu Jakub Novotný s Martinem Jandorou. Kromě toho ve svém bloku otevřeli diskuzi na téma globální trendy. Například aktuální problémy s cílenou a programatickou reklamou ve vztahu k novému nastavení přístupu ukládání cookies třetích stran u prohlížeče Firefox.
Ondřej Kutiš z agentury AdExpres vystoupil se svým příspěvkem na krásné téma “7 mýtů, které panují kolem DMP”, se kterými se setkává a často je vyvrací v rámci své bohaté praxe a dennodenní práci s klienty, pro které ze své pozice Technology Directora zajišťuje strategii a integraci nejrůznějších platforem. Na závěr prozradil několik tipů, jak s daty (ne)pracovat a jak v Adexpresu k celé problematice přistupují.
Nakonec si vzal slovo Jiří Udatný – Data & Analyst Director z GroupM, který zde zastřešuje agendu datové analytiky, audience profiling apod. Jeho tým se věnuje přípravě dat pro cílení a cross mediální media planning pro všechny agentury spadající do rodiny s přízviskem “M”. Jirka si připravil zajímavé téma o kvalitě dostupných 3rd party dat, se kterými se na českém programatickém trhu pracuje. Demonstroval, jak v GroupM využívají modelace audiencí pomocí vlastních LAL (look alike) modelů a následně vyhodnocují efektivní reach kampaní s využitím dat z online panelů (např. z Českého národního panelu).
Kromě výše uvedených řečníků se setkání zúčastnili např. Jakub Severa z digitálního oddělení agentury OMD, Matěj Novák z CPEx, Adam Nykles z Kindredgroup nebo František Bauma z R2B2.
Doufáme, že tato akce pomůže k vybudování komunity v oblasti programatické reklamy a že se brzy zase uvidíme.