Sklik výzva: Dynamický banner – aneb jak na úspěšnou kampaň

20. ledna 2020

Známe dalšího vítěze naší Sklik výzvy – je jím pražská Vivio agency. Lucie Burešová nám prozradila vítězné know-how a popsala, jak postupovali krok po kroku. Pojďme se společně podívat, jak se agentura Vivio s výzvou poprala.

Nový formát reklamy, který navíc vypadá fešně, nám před Vánoci udělal radost. Nejen kvůli Sklik výzvě jsme se hned pustili do jeho testování. Níže se s vámi podělíme o pár tipů, které se nám při nastavování osvědčily nejvíce. Data ukážeme na jednom z našich klientů – Bibelot.cz.

Bibelotu pomáháme s prodejem designových psacích potřeb a diářů už třetím rokem. Grafické formáty inzerátů nám většinou fungují velmi dobře, tento e-shop totiž nabízí vážně krásné věci. Vzhledem k tomu, že vánoční sezóna je pro ně tou nejdůležitější, rozhodli jsme se dynamický banner využít jak pro remarketing, tak pro spuštění akvizičních kampaní.

Primárním cílem bylo oslovit nové relevantní uživatele a podpořit povědomí o značce. Sekundárním cílem byl samozřejmě samotný prodej. Zasáhnout jsme chtěli větší počet lidí, ale za rozumnou cenu.

Remarketing nám zafungoval dobře, to však není až takové překvapení. Zajímavé bude až porovnání výkonu s původním formátem – klasickým dynamickým retargetingem.

Složitější bylo hledání cílení a nastavení akvizičních kampaní. Zde jsme testovali více možností (zájmy o koupi, témata i další varianty). Jako nejefektivnější se ukázalo cílení na zájmy uživatelů. Konkrétněji cílení na vybrané zájmy z relevantních remarketingových publik .

Podařilo se nám tak zvýšit počet relevantních uživatelů, které přivádíme na web. A to při skvělé ceně za proklik – o 66 % nižší CPC než ve vyhledávání a o 48 % nižší než u remarketingu. O tom, že cílíme na relevantní publikum se ujišťujeme především tak, že kampaň přivádí nejen uživatele, kteří z webu okamžitě neutíkají, ale i uskutečněné objednávky, což je vždycky super. Ani PNO na tom není vůbec špatně, a i z dlouhodobého hlediska je tento stav udržitelný.

Co se týká nastavení samotných šablon, zde jsme proti sobě testovali různé varianty. Pracovali jsme jak s barevným provedením, tak se samotnou textací. Osvědčilo se nám nebát se výraznějších barev a v textu zdůraznit výhody nákupu. A takto vypadá zatím nejefektivnější verze.

Šablony budeme určitě nadále testovat a využívat. Snad budeme časem mít více možností, jak bannery upravit – hodil by se alespoň text tlačítek. I tak oceňujeme, že máme zase o něco větší vliv na to, co a jak uživatelům zobrazovat a díky tomu můžeme reklamy více přizpůsobovat přáním a potřebám klientů.

Z prvního testu dynamických bannerů si odnášíme to, že při správném cílení může i akviziční kampaň přivádět objednávky za slušnou cenu. Zároveň se vyplatí pohrát si s šablonami, kde vhodně zvolená barva bannerů a doprovodný text mohou pomoci výrazně zvýšit jejich efektivitu. Takže jak je v PPC obecným pravidlem, nebojte se novinek a testujte!

Autor článku: Lucie Burešová, Vivio agency

Sdílet na sítích