V polovině listopadu jsme v Seznamu spustili novou podobu našich Zpráv. Cílem bylo podpořit na první pohled vnímání Seznam Zpráv jako sebevědomého a důvěryhodného zpravodajského webu. Tedy dát prostor silným autorům, zaměřit se na ergonomii stránky, její přehlednost, jasnou navigaci a příjemné čtení. Obsah postavit na vlastních tématech, analytické a investigativní žurnalistice, komentářích a větší porci byznysu.
Velmi důležitá pro nás při redesignu byla rozpoznatelnost produktu. Nechtěli jsme, aby výjimečné Seznam Zprávy vypadaly jako desítky dalších zpravodajských webů. A tak vznikl silný koncept, kde jsme se v mnoha věcech inspirovali zahraničími ikonickými novinovými tituly, jako jsou například Financial Times nebo Der Standard.
I to jsou důvody zcela nové barvy pozadí, která po spuštění budila asi největší pozornost; web navazuje na tradici špičkové nezávislé seriózní žurnalistiky, ke které se Seznam Zprávy hlásí. Je pro uživatele jednoznačně rozpoznatelný a zároveň zvoleným kontrastem usnadňuje čtení delších textů.
A jaké máme výsledky po dvou měsících od spuštění nové podoby webu?
- Web každý měsíc trhá rekordy. Počet zhlédnutých stránek v lednu vzrostl meziročně o 40 % na téměř 100 milionů Page Views/měsíčně.
- Uživatelé více čtou. Doba, kterou stráví s jedním článkem, vzrostla o 20 %.
- Uživatelé se na webu lépe orientují, konzumují více obsahu. Počet zhlédnutých stránek na návštěvu vzrostl o 20 %.
- Ve špičkách návštěvnosti Seznam Zprávy v jeden den překonaly celý iDnes.cz, když je denně navštívily přes dva miliony uživatelů.
Ale to je jen první krok na dlouhé cestě k dokonalému produktu. Čeká nás ještě spousta dalších věcí:
- Startujeme původní audio obsah s vlastním playerem.
- Chceme ještě lépe vyladit web pro vyhledávače.
- Seznam Zprávy budou jednou z prvních služeb, kde využijeme nový seznamácký diskusní modul.
- Vytváříme koncept nové mobilní aplikace (mimochodem, grafický návrh pro nový vzhled Seznam Zpráv začal právě od mobilní verze).
Doufáme, že se pro vás nové Seznam Zprávy stanou nepostradatelným společníkem a po všech stránkách si je oblíbíte. My se o to budeme snažit.
Matěj Hušek,
ředitel divize HP a obsahové služby