11. 2.

Seznamzpravy.cz po redesignu: Růst Page Views o 40 %

V polovině listopadu jsme v Seznamu spustili novou podobu našich Zpráv. Cílem bylo podpořit na první pohled vnímání Seznam Zpráv jako sebevědomého a důvěryhodného zpravodajského webu. Tedy dát prostor silným autorům, zaměřit se na ergonomii stránky, její přehlednost, jasnou navigaci a příjemné čtení. Obsah postavit na vlastních tématech, analytické a investigativní žurnalistice, komentářích a větší porci byznysu.

Velmi důležitá pro nás při redesignu byla rozpoznatelnost produktu. Nechtěli jsme, aby výjimečné Seznam Zprávy vypadaly jako desítky dalších zpravodajských webů. A tak vznikl silný koncept, kde jsme se v mnoha věcech inspirovali zahraničími ikonickými novinovými tituly, jako jsou například Financial Times nebo Der Standard.

I to jsou důvody zcela nové barvy pozadí, která po spuštění budila asi největší pozornost; web navazuje na tradici špičkové nezávislé seriózní žurnalistiky, ke které se Seznam Zprávy hlásí. Je pro uživatele jednoznačně rozpoznatelný a zároveň zvoleným kontrastem usnadňuje čtení delších textů.

A jaké máme výsledky po dvou měsících od spuštění nové podoby webu?

  1. Web každý měsíc trhá rekordy. Počet zhlédnutých stránek v lednu vzrostl meziročně o 40 % na téměř 100 milionů Page Views/měsíčně.
  2. Uživatelé více čtou. Doba, kterou stráví s jedním článkem, vzrostla o 20 %.
  3. Uživatelé se na webu lépe orientují, konzumují více obsahu. Počet zhlédnutých stránek na návštěvu vzrostl o 20 %.
  4. Ve špičkách návštěvnosti Seznam Zprávy v jeden den překonaly celý iDnes.cz, když je denně navštívily přes dva miliony uživatelů.

Ale to je jen první krok na dlouhé cestě k dokonalému produktu. Čeká nás ještě spousta dalších věcí:

  1. Startujeme původní audio obsah s vlastním playerem.
  2. Chceme ještě lépe vyladit web pro vyhledávače.
  3. Seznam Zprávy budou jednou z prvních služeb, kde využijeme nový seznamácký diskusní modul.
  4. Vytváříme koncept nové mobilní aplikace (mimochodem, grafický návrh pro nový vzhled Seznam Zpráv začal právě od mobilní verze).

Doufáme, že se pro vás nové Seznam Zprávy stanou nepostradatelným společníkem a po všech stránkách si je oblíbíte. My se o to budeme snažit.

Matěj Hušek,

ředitel divize HP a obsahové služby

Hana Holubová

PR specialista