16. 4.

Zajímavé podcasty aneb Co poslouchají Seznamáci

Podcasty v poslední době letí. Víme to i my v Seznamu. Kromě zpravodajských podcastů na Seznam Zprávách, jsme v březnu odstartovali i odborný podcast Nejen o reklamě. Skvělých podcastů je ale celá řada a tak jsem se rozhodli vám jich pár doporučit.

Zeptali jsem se čtyř Seznamáků z různých divizí, proč rádi poslouchají podcasty a které by doporučili i vám.

Barbora Janurová, Trenérka

“Podcasty jsou pro mě skvělá možnost, jak využít čas u rutinních činností efektivně, nebo se u nich víc zabavit. Poslouchám je při dlouhých služebních cestách, nebo třeba při úklidu a vaření.”

3 nejoblíbenější Bářiny podcasty:

  • Deep talks – moje srdcovka, jsou to zajímavé a hlavně, jak už název napovídá, hluboké rozhovory Petra Ludwiga se zajímavými lidmi. Za sebe doporučuji především díly s Václavem Dejčmarem, Janem Lukačevičem, Martinou Kopeckou nebo jeden z posledních dílů s Tomášem Šebkem.
  • Brain We Are – dva kluci co studují neurovědy a zajímají se o mozek. Témata umí velmi dobře vysvětlit a ještě u toho stíhají být vtipní. Jejich debaty se točí hlavně kolem biohackingu a využití znalostí o neurovědě pro lepší prožívání každého dne.
  • Nenásilný podcast – tento kousek je spíš pro ty, kteří se zajímají o komunikaci a mezilidské vztahy. Zaměřuje se především na nenásilnou komunikaci.

Dál si občas pustím do uší podcast Janky Chudlíkové Dolu nahoru (rozhovory), Kubovu English pro vypilování angličtiny (naučí, co ve škole nezaznělo), nebo Petr Mára podcast.”

David Koláček, Manažer náboru

“Audio, podcasty, RSS, mě provází už mnoho let. Vždycky jsem moc rád četl, ale jak ubývá volného času, tak mi audionahrávky kompenzují moje milované čtení. Přečetl jsem už moře audioknih. Hodně čtu hlavně v autě, mám obvykle 3 hodiny denně na čtení. Taky mám moc rád filmy, ale je to stejná písnička – není čas. Podcasty mi pomáhají učit se, vzdělávat, rozvíjet, přemýšlet. Poslouchám knihy, rozhovory s lidmi z různých oborů, různých názorů a samozřejmě lidi, kteří mají co říci k HR, vzdělávání, managementu.” 

A co konkrétně David poslouchá nejraději?

Eva Kouřilová, Senior Marketing Manager

“Podcasty vnímám jako skvělou platformu, kde se lidé dostanou k obsahu, který je zajímá, inspiruje a baví. Já osobně poslouchám podcasty řekněme dost neřízeně. Vzhledem k jejich neomezené dostupnosti u mě vždy záleží na náladě a rozpoložení. Většinou mě totiž zaujmou konkrétní témata nebo hosté s ohledem na práci/projekty na kterých dělají.”

Které podcasty Evka nejčastěji poslouchá?

Andy Sitta, Project Manager Seznam Native

“Podcasty poslouchám ze dvou důvodů. Jednak se mi líbí audio formát. Od rána do večera jsem u počítače nebo televize a díky audiu si můžou moje oči alespoň trochu odpočinout. Druhý důvod je ten, že to umožňuje jít více do hloubky a já nemusím pročítat žurnály, abych se dostal třeba i k odborným věcem. Akorát nedokážu poslech kombinovat s prací. Většinu dne něco tvořím a podcasty mě odtahují od tématu. Rád u nich přemýšlím a volím proto například posezení u kávy nebo ležení na gauči. Případně jízdu autem, pokud jsem sám. Často se mi i stane, že myšlenkou uteču a musím si obsah znovu přehrát.”

Které podcasty doporučuje Andy?

  • The Intelligence – za podcastem stojí britský The Economist, což je pro mě jednak vzpomínka na univerzitní léta a jednak záruka, že dostanu zajímavý pohled na současné dění ve světě.
  • Marketing Over Coffee – jak už název napovídá, podcast je příjemně konverzační. Obsah se netočí jen striktně kolem marketingu a objevuje se v něm i můj oblíbenec Simon Sinek.
  • The Mi3 Podcast – jedná se o marketingový podcast, který je více odborný. Hlavně ale staví na poznatcích současné marketingové teorie (čti Sharp, Binet, atd.), takže je to opět vzpomínka na univerzitní léta. Tentokrát ale na Austrálii, kde jsem marketing studoval.
  • Nejen o reklamě – je fajn poslouchat lidi, se kterými člověk pracuje. Je to rázem mnohem osobitější poslech. Navíc Martin Jandora dělá skvělou práci v roli moderátora (tímto zároveň vracím kompliment z druhé epizody).
Michaela Svobodová
Michaela Svobodová

Brand manager