Koronakrize zasáhla takřka celou českou ekonomiku. Jak se s ní vypořádala ŠKODA AUTO a.s., jeden z největších zaměstnavatelů v České republice a klient Seznam.cz ? V rozhovoru se dozvíte, jestli marketingové oddělení muselo měnit svoje mediální plány nebo jestli krize přinesla i něco pozitivního.
Co vám korona krize vzala a co naopak dala? Jaké poučení vám přinesla do budoucnosti?
Koronavirová pandemie nás zastihla během uvádění našeho klíčového modelu ŠKODA OCTAVIA na trh, jehož komunikaci jsme museli agilně přizpůsobovat situaci. Koronakrize nás ale také posunula dále v procesu digitalizace našich produktů a služeb. Například jsme do portálu skoda-online.cz napojili skladové vozy našich obchodníků, které jsou ihned k dispozici, a zákazník si je může pořídit na operativní leasing z pohodlí domova. Poučením z koronavirové pandemie je také docenění automobilu jako prostředku bezpečné individuální mobility.
Změnila se nějak vaše komunikace směrem k zákazníkům? Můžete popsat strategii, jakou jste zvolili? Budete v ní nadále pokračovat i po krizi?
Naši komunikační strategii jsme museli výrazně změnit, protože naše prodejní síť podléhala nařízení vlády a standardní prodej a prezentace vozů byl dočasně omezen. Proto jsme se museli přizpůsobit situaci, změnit naše mediální plány a více se orientovat na flexibilnější platformy s jasně měřitelným výkonem. Zároveň jsme ale chtěli zůstat visibilní a zachovat komunikaci, protože z titulu naší pozice na trhu od nás český zákazník očekává, že Škoda Auto bude komunikovat aktuální témata.
Jak v čase pandemie vypadala vaše spolupráce se Seznam.cz? Vyzkoušeli jste na základě toho nové formáty/přístup v rámci vašich kampaní?
Z pohledu nových formátů jsme byli spíše konzervativní, ale velmi jsme ocenili flexibilitu při plánování aktivit v rámci koronavirové pandemie a následné době obnovování aktivit a náběhu k relativnímu normálu.
Na otázky Seznam.cz odpovídal Filip Keresteš, odborný koordinátor digitální komunikace ve společnosti ŠKODA AUTO a.s.