Koronakrize zasáhla takřka celou českou ekonomiku. Jak se s ní vypořádala ŠKODA AUTO a.s., jeden z největších zaměstnavatelů v České republice a klient Seznam.cz ? V rozhovoru se dozvíte, jestli marketingové oddělení muselo měnit svoje mediální plány nebo jestli krize přinesla i něco pozitivního.
Co vám korona krize vzala a co naopak dala? Jaké poučení vám přinesla do budoucnosti?
![Logo Škoda Auto](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2020/05/skoda-logo.jpg)
Koronavirová pandemie nás zastihla během uvádění našeho klíčového modelu ŠKODA OCTAVIA na trh, jehož komunikaci jsme museli agilně přizpůsobovat situaci. Koronakrize nás ale také posunula dále v procesu digitalizace našich produktů a služeb. Například jsme do portálu skoda-online.cz napojili skladové vozy našich obchodníků, které jsou ihned k dispozici, a zákazník si je může pořídit na operativní leasing z pohodlí domova. Poučením z koronavirové pandemie je také docenění automobilu jako prostředku bezpečné individuální mobility.
Změnila se nějak vaše komunikace směrem k zákazníkům? Můžete popsat strategii, jakou jste zvolili? Budete v ní nadále pokračovat i po krizi?
Naši komunikační strategii jsme museli výrazně změnit, protože naše prodejní síť podléhala nařízení vlády a standardní prodej a prezentace vozů byl dočasně omezen. Proto jsme se museli přizpůsobit situaci, změnit naše mediální plány a více se orientovat na flexibilnější platformy s jasně měřitelným výkonem. Zároveň jsme ale chtěli zůstat visibilní a zachovat komunikaci, protože z titulu naší pozice na trhu od nás český zákazník očekává, že Škoda Auto bude komunikovat aktuální témata.
Jak v čase pandemie vypadala vaše spolupráce se Seznam.cz? Vyzkoušeli jste na základě toho nové formáty/přístup v rámci vašich kampaní?
Z pohledu nových formátů jsme byli spíše konzervativní, ale velmi jsme ocenili flexibilitu při plánování aktivit v rámci koronavirové pandemie a následné době obnovování aktivit a náběhu k relativnímu normálu.
Na otázky Seznam.cz odpovídal Filip Keresteš, odborný koordinátor digitální komunikace ve společnosti ŠKODA AUTO a.s.