14. 7.

Seznam výzkum: Reklamy, které lidi (ne)chtějí vidět

V nedávných dnech jsme se obrátili na naše milé uživatele všech věkových kategorií a maličko je vyzpovídali na téma reklama na internetu. Zeptali jsme se, kdy je pro ně reklama užitečná, co jim vadí na reklamě v mobilu nebo co si myslí o firmě, která inzeruje online. Věříme, že vám náš průzkum může pomoci ve vytváření kampaní, které lidi rádi uvidí.

Užitečná je reklama s nabídkou (nových) produktů a slevou

Lidé od reklamy očekávají především informaci o produktech, nejlépe nových. Překvapením nejspíše nebude, že oceňují také nabídku slevy. Mladší generace oceňuje spíše zajímavý obrázek, text nebo příběh.

Reklama zvyšuje důvěryhodnost firmy

Z našeho výzkumu vyšlo najevo, že 3/4 lidí si myslí, že reklamu si platí (většinou) prosperující a zavedená firma. Na tomto pozitivním názoru se shodly všechny generace, avšak tento názor převládal především u lidí starších a s nižším vzděláním.

V mobilu nejvíce vadí reklama překrývající stránku

Znáte to, surfujete na internetu z telefonu a najednou bum. Reklama přes celou stránku. A to je přesně to, co lidem nejvíce vadí na mobilní reklamě. Negativně jsou vnímané také reklamy, které se často opakují, zabírají příliš místa nebo zpomalují načítání stránky. Naši respondenti se shodli, že všechny tyto aspekty je obtěžují mnohem více než třeba nerelevantní nabídka.