Ekologie vs. 4 miliardy letáků ročně. Blíží se nová éra online letáků!

27. ledna 2021

Jen v Česku se vytisknou zhruba 4 miliardy akčních letáků ročně. Pro spoustu obchodů jsou pořád významným zdrojem tržeb. Problémem je, že se z nich důvěryhodně nedají vytáhnout potřebná data o nákupním chování spotřebitelů a dopadu na prodej konkrétních výrobků. Z tohoto důvodu a také kvůli ekologii některé firmy postupně od tištěných letáků upouštějí a jdou vstříc nové éře letákových promocí.

Kde se škrtají investice do tištěných letáků?

Až 17 800 kg papíru. Přesně tolik by v tištěné verzi vážilo množství letáků, které si denně na Kupi.cz prohlédnou uživatelé online. Tuto ekologickou zátěž si uvědomují i někteří prodejci. Dle dat Kupi.cz se k této problematice nejrazantněji postavil Penny Market, který v minulém roce náklad papírových letáků snížil o 37 %. „Penny přešlo ze svého zaběhlého systému Pondělníků a Čtvrtečníků na publikaci pouze 1x týdně. Dále o 21 % klesl počet letáků Tesco, což souvisí hlavně s reorganizací poboček nejen v ČR. Albert počet letáků snížil o 13 %. Naopak u Billy počet letáků vzrostl o 17 %,“ vysvětluje Petr Miklík, datový analytik Kupi.cz.

Škrtalo se i v nonfood segmentu. Příkladem je prodejce nábytku Asko, který loni snížil náklad letáků o 16 % a v redukci pokračuje i v roce 2021. Místo distribuce 1x za 2 týdny bude leták vycházet pouze 1x měsíčně a obsáhne o ⅔ méně produktů. Kompenzací zákazníkům má být nově vznikající čtvrtletník.

Online letáky na vzestupu

Úplně opačný vývoj se čeká u online letákových promocí. Zájem o ně ze strany spotřebitelů roste a význam tohoto formátu prezentace si firmy uvědomují čím dál více. V minulém roce jsme na Kupi.cz zaznamenali téměř 86 milionů návštěv, přičemž jen počet návštěv online letáků stoupl o 17 %.

Výhody přechodu do online prostředí

  • Až 90% úspora nákladů na distribuci
  • Platba za zobrazený leták
  • Prohlédnou si ho jen uživatelé se skutečným zájmem
  • Podrobné statistiky
  • Ekologie a úspora papíru
  • Proklik na stránky klienta
  • Navigace zákazníků do nejbližší prodejny

Pokud tedy ještě nemáte svůj leták na Kupi.cz, je ideální čas to napravit. Napište nám a oslovte nové zákazníky.

Tým Kupi.cz

Sdílet na sítích