Geolokace a „heatmapy“ zlepší distribuci tištěných letáků

9. dubna 2021

Ani jsme se nenadáli a už máme za sebou rok s koronavirem. Ten změnil nákupní chování Čechů i příležitosti prodejců a výrobců v FMCG. Pandemie se stala iniciátorem digitální transformace, která urychlila také nástup online éry letákových promocí.

Plánování běžných nákupů se přesouvá do onlinu

Uplynulý rok přinesl řadu změn. Frekvence nákupů potravin a drogerie na internetu se zvýšila. Zájem roste také o online akční letáky. Dokonce si na ně postupně zvykají i senioři, kteří dříve běžně upřednostňovali jejich papírovou podobu. Tento trend jsme zachytili i u nás na Kupi.cz – online nákupním rádci pro každodenní nákupy.

Naši službu využívají 2 miliony lidí měsíčně, tedy skoro každá třetí česká domácnost. Počet návštěv online letáků na našem webu a v mobilní aplikaci se meziročně zvýšil zhruba o třetinu. Naší největší skupinou uživatelů zůstávají ekonomicky aktivní lidé ve věku 25 až 45 let, ale přibylo i těch starších nad 65 let,” říká Hynek Zbořil, výkonný ředitel Kupi.cz. Spotřebitelé prostě obecně tráví více času plánováním nákupů, například používáním online nákupního seznamu, kam si přidávají položky přímo z letáků.

Geolokace a „heatmapy“ zlepší distribuci

Unikátní data z online letáků nabírají na síle. V Kupi.cz tato data shromažďujeme a pravidelně aktualizujeme, abychom našim klientům v FMCG pomohli získat konkurenční výhodu. Díky našim rozsáhlým datům víme, ve kterém koutě České republiky se určité online letáky prohlížejí nejvíce a kde má značka ještě rezervy. Na základě této znalosti pak velké řetězce dokáží efektivněji pracovat s distribucí tištěných letáků,” vysvětluje Hynek Zbořil.

Lepší plánování a logistiku také mohou přinést informace o lidech, kteří napovídají, k jakým nákupům se chystají. Vodítky mohou být jimi přidané položky do nákupních seznamů nebo do kategorie „Oblíbené“.

Tým Kupi.cz

Zajímá vás ukázkový report? Napište Honzovi Martínkovi na martinek@kupi.cz.

Sdílet na sítích