Sportobchod.cz je v České republice významný hráč v online prodeji sportovního vybavení. Loni jsme poprvé zkoušeli promovat Black Friday ve větší míře i pomocí akvizičních kampaní a retargetingu. Pro tuto akci jsme měli jasně stanovené cíle v podobě obratů. Abychom mohli rychle a efektivně reagovat, měli jseme vytvořený report, kde jsme kontrolovali výsledky v reálném čase. Pro inzerci v obsahové sítí jsme zvolili Sklik, se kterým máme v tomto odvětví dobré zkušenosti. Kampaně byly součástí širšího celku, akci jsme promovali ještě na Facebooku a v DV360.
Výkonnostní display kampaně děláme v Proficiu často. Máme osvědčené postupy, které nám pomáhají hlavně při startu kampaně. Navrhli jsme optimální strukturu s ohledem na velikost plánovaného budgetu a zkušenosti s jednotlivými formáty a cílením. Kampaně jsme rozdělili na akviziční a retargetingové.
Akviziční kampaně:
Vyloučili jsme všechna publika, na která cílíme v retargetingu
Kampaně jsme rozdělili podle formátů reklamy. V našem případě šlo o bannery, kombinovanou reklamu a branding, protože výkon jednotlivých formátů se může výrazně lišit
Podobným způsobem jsme rozdělili kategorie cílení na umístění a zájmy. V kategorii umístění jsme cílili na vybrané sportovní weby, témata, zpravodajské weby a relevantní klíčová slova. Behaviorální cílení obsahovalo pečlivě vybrané zájmy od obecnějších, jako např. zájem o sport, až po konkrétní výkonné kategorie našeho klienta (např. zájem o koupi koloběžky). Každé cílení mělo svou samostatnou sestavu
Frekvenci zobrazení jsme zvolili podle formátů reklamy (branding nejnižší, kombinovaná reklama nejvyšší). Čím vyšší vizibilitu formát má, tím nižší frekvenci nastavujeme, bychom potenciální zákazníky neodradili
Retargeting:
Rozdělení také podle formátů reklamy
Rozdělení podle časových úseků
Nezapomněli jsme na opuštěný košík
Jednotlivé navštívené kategorie webu
Otestovali jsme i delší publika “nakoupili 360 dní” a “všichni návštěvníci 540 dní”
Samozřejmě jsme je nezapomněli řádně vyloučit z akvizičních kampaní
Názve kampaně
CTR
CVR
PNO
DIS/Black Friday/BR/Umístění
1,47%
0,85%
15,74%
DIS/Black Friday/BR/Zájmy
0,61%
0,06%
569,36%
DIS/Black Friday/Branding/Umístnění
0,53%
0,34%
210,48%
DIS/Black Friday/Branding/Zájmy
0,57%
0,85%
167,32%
DIS/Black Friday/Resp/Zájmy
0,52%
0,22%
49,71%
DIS/Black Friday/Resp/Umístění
0,88%
0,31%
27,12%
REM/Black Friday/BR
0,25%
1,99%
20,88%
REM/Black Friday/Resp
0,30%
0,95%
30,80%
Nejvyšší konverzní poměr měly podle očekávání retargetingové kampaně. Kampaně s bannery dosáhly CVR skoro 2 %. Naopak nejnižší CVR měla bannerová kampaň s behaviorálním cílením
Nejvyšší návratnost investic měla akviziční bannerová kampaň cílená na umístění. Zde jsme dosáhli dokonce lepších výsledků než v retargetingu. Naopak nejnižší návratnost měla kampaň cílená na zájmy pomocí bannerů a brandingu
Branding však podle Google Analytics přiváděl na web nejkvalitnější návštěvnost. Což byl také jeden z hlavních cílů celé kampaně. Dále jsme s těmito návštěvníky pracovali v retargetingu
Obecně cílení na zájmy nám přineslo kvalitnější návštěvnost než cílení jen na umístění. Kampaně s bannery se však v tomto ohledu lišily jen mírně
V počtu konverzí jednoznačně vedlo cílení na umístění
V retargetingu nám nejlépe fungovalo cílení na delší publika “všichni návštěvníci 360” a pak na návštěvníky hlavních kategorií
Kampaně splnily očekávání, proto klient vyjádřil svou spokojenost.
Black Friday je synonymum začátku vánočního nákupního shonu. A právě v tomto vypjatém období, kdy se prodejci předhánějí v atraktivitě nabídek a marketingových kampaních, chceme ocenit ty nejkreativnější a nejúspěšnější strategie. Přicházíme s výzvou zaměřenou na nejlepší Black Friday strategii.
Ačkoliv se mnoho inzerentů stále soustředí primárně na výkon, dnešní doba už není jen o performance strategiích. Trh napříč obory stagnuje a jít čistě cestou výkonu nezajistí dlouhodobý růst ani náskok před konkurencí. Zvlášť pokud váš brand zatím nemá stabilní pozici na trhu. A Sportovna patří mezi značky, které rozhodně mají kam růst. Proto se pro ni podpora brandu stala nezbytnou součástí marketingové strategie s jasným cílem – zvýšit prodeje a budovat silnou klientskou základnu.
12. listopadu 2024 rozšíříme technologii měření konverzí Skliku a Zboží.cz. Systém zvládne doměřit více konverzí a budete tak mít přesnější přehled o výkonu vašich kampaní na Seznamu a jeho partnerské síti. V čem změna spočívá a jak se projeví ve vašem účtu?
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.