7 důvodů, proč je geocoding pro všechny

6. května 2021

Na Kupi.cz objevujeme velké možnosti využití geolokace neboli „geocodingu“ v praxi. Díky našim rozsáhlým datům umíme zjistit, ve kterém koutu České republiky se určité online letáky či produkty prohlížejí nejvíce a kde má značka ještě rezervy. Jak s touto informací mohou naložit výrobci či prodejci v FMCG?

Jak podrobné jsou mapy

Na základě geolokace jsme na Kupi.cz schopni filtrovat jednotlivé online letáky, které si návštěvníci pravidelně prohlížejí. V hledáčku máme také produkty, které uživatelé vyhledávají, prohlížejí či přidávají do oblíbených v daném regionu. Region je však příliš široký pojem. Dokážeme totiž zazoomovat až na úroveň okresů, konkrétních obcí či dokonce PSČ.

Co všechno mohou FMCG firmy díky geocodingu na Kupi.cz sledovat

  • Zásah letáku v jednotlivých skupinách
  • Zájem o jednotlivé stránky letáků
  • Typy regionálních letáků
  • Vzdálenost uživatelů od obchodů
  • Nákupní skupiny dle preferenci obchodů a produktů
  • Návštěvní časy uživatelů a další…

Benefity a využití dat

  1. Efektivnější cílení
    Benefitů práce s geocodingem je spousta. Naši klienti mohou reporty využít ke zlepšení cílení na jednotlivé skupiny uživatelů v daném regionu. Díky datům zjistí, jaká značka v daném regionů dominuje.
  2. Uživatelské chování
    Nejen pro marketingová oddělení je zajímavé, jak se uživatelé chovají v různých obdobích (například na začátku grilovací sezony), jestli má jejich cílová skupina v oblibě práci na zahradě apod.
  3. Plánování akcí
    Plánování akcí se může odvíjet od znalosti oblíbených značek v regionech a geocoding pomůže také zefektivnit cílení na uživatele retailových značek.
  4. Dostupnost prodejen
    Díky geolokaci si lze také potvrdit, jestli v dané lokalitě není hodně, či naopak málo prodejen.
  5. Nákupní preference
    Díky geolokaci mohou výrobci zjistit, které značky jsou v daném regionu preferované, což přispěje k efektivnějšímu cílení kampaní. Pomůže jim to také optimalizovat náklady na regionální marketingové aktivity.
  6. Optimalizace nabídky
    Výrobci také získají lepší představu o nákupních preferencích v regionech a budou schopni lépe připravit optimální nabídku pro retail či prezentaci prémiových značek.
  7. Optimalizace výroby
    Využití se také nabízí v oblasti optimalizace výrobních kapacit pro jednotlivé produkty.
Sdílet na sítích