F&Q: Co ohledně dat a letáků zajímá naše zákazníky?

12. července 2021

Nejen my v Kupi.cz se chceme neustále zlepšovat. Stejnou motivaci mají i naši zákazníci. Proto jsme sesbírali několik dotazů ohledně tvorby letáků a využití dat. Odpovědi na ně možná pomohou i vám.

Obecně nejvíc fungují první tři až čtyři stránky, právě jim věnuje uživatel největší pozornost. Výjimku mají jen letáky velkých a známých řetězců, kde je zájem o něco vyšší i u ostatních stránek. Retailerům bychom proto poradili, aby si dávali záležet zejména na tom, na co budou lákat na několika prvních stranách.

Pokud se podíváme na nejhledanější produkty, jsou jimi hlavně alkoholické a nealkoholické nápoje a mléčné výrobky. Mezi položky, na které uživatele nejvíce klikají, patří pivo, maso a tvrdý alkohol jako rumy a destiláty, zejména pak whiskey.

Ano, dovedeme třeba ověřit hypotézy ohledně cenové politiky konkurenčních řetězců. Pokud má klient dojem, že jeho konkurent začal s agresivnější cenovou politikou a podsekává konkurenci, zjistíme, zda tomu tak je a jak to dělá.

Jednoho z největších řetězců v Česku například zajímalo, odkud jsou lidé, kteří na Kupi.cz nejčastěji interagují s jeho letáky. Díky Geocodingu jsme zjistili, že jde spíše o zákazníky žijící v okresních městech a okolí než o obyvatele velkých měst. S tím se dá dále pracovat jak při efektivním plánování kampaní, tak při tisku offline letáků.

Můžeme nabídnout informace o vývoji a srovnat ceny produktů. Nabídnout informace, kde konkurenti nejčastěji umisťují své top brandy v letácích, na kterých stranách a v jakém rozměru. Koho zajímá délka a frekvence trvání slevových akcí nebo nejhledanější produkty konkurenta, ten se to díky Retail Monitoru dozví. Můžeme vypracovat i heat mapy a geolokace.

Dotazy vychází také z rozhovoru s Hynkem Zbořilem, který vyšel na portálu Mediaguru.cz.

Máte další otázky? Napište Honzovi Martínkovi na martinek@kupi.cz.

Sdílet na sítích