Od pátku 20. srpna využívá služba Seznam Newsfeed nový detektor clickbaitu, který na základě strojového učení hodnotí všechny zveřejňované články.
Jedná se o technologii hluboké neuronové sítě určené pro zpracování textu, která dokáže pracovat s významy slov podle jejich kontextu ve větě. Výhodou tohoto přístupu je, že každý článek je automaticky klasifikovaný okamžitě při zařazení do Seznam Newsfeedu a z hodnocení je zcela vyloučený lidský faktor.
Detekce clickbaitu se po letním testování vztahuje na všechny články, které se ve Seznam Newsfeedu zobrazují, včetně automaticky publikovaného obsahu prověřených partnerů.
Jako každý systém postavený na hloubkových neuronových sítích je i detektor clickbaitu zatížený určitou mírou chybovosti. Experti Seznam.cz nicméně neustále pracují na vylepšování dané technologie, aby odpovídala nejvyšším nárokům a aktuálním trendům doporučovacích systémů.
Proč je potřeba clickbaitové články detekovat?
Obsah Seznam Newsfeedu pochází z více než 320 partnerských webů, které pro úspěšnou publikaci článků musí splňovat podmínky služby. Jejich řazení ve feedu je ovlivněné mimo jiné i faktorem „clickbaitovostí“. Pro lepší umístění partnerova článku je proto stěžejní, aby clickbaitové prvky neobsahoval, jakkoli se může zdát, že právě atraktivně znějící titulky mohou zaručit vyšší proklikovost a čtenost.
Naším cílem je přinášet uživatelům a čtenářům domovské stránky Seznam.cz kvalitní a spolehlivý obsah a co možná nejlepší čtenářský zážitek. Kritéria personalizovaného doporučování a volby pořadí článků tomuto záměru odpovídají. Proto našim partnerům vydáváme doporučení, kterými se při tvorbě obsahu mohou řídit. Správná volba titulku je jedním z nich.
Od září pro vás budeme zde na blogu pravidelně publikovat články týkající se služby Seznam Newsfeed. Vysvětlíme například, co je to automatické publikování prověřených partnerů, ukážeme, jak dále učíme a rozvíjíme neuronovou síť pro detekci clickbaitu, nebo kterým článkům se ve feedu nejvíce daří. Odebírejte notifikace nebo si naše novinky nechte posílat e-mailem, aby vám nic neuteklo. Novinky a informace týkající se Seznam.cz Newsfeedu zároveň představíme na specializované konferenci, která se uskuteční 16. září.
Tým Seznam Partner