Pokud máte e-shop, nebo ho klientovi spravujete, určitě už jste se s touto formou retargetingu v Skliku setkali. Dynamický retargeting má spoustu výhod – jednoduché nastavení, automatické zobrazení produktů, které si návštěvník prohlížel, dobré výsledky. Je ale důležité myslet na to, že základní nastavení kampaně nemusí být dostačující. Proto si dnes shrneme, co je při nastavení potřeba zohlednit a nezapomenout. S kolegy jsme dali hlavy dohromady a vypsali několik tipů, které by měl vzít v úvahu každý specialista.
Vhodné rozdělení do časových úseků a související nastavení
Sestava s jedním přiděleným retargetingovým seznamem (pro např. měsíční interval) je sice jednoduchá na nastavení i následnou optimalizaci, zdaleka však nepřináší tak dobré výsledky. Pokud chceme dostat z DRTG kampaně víc, je vhodné interval vzít a rozmělnit ho do menších celků. Jestliže si s nastavením seznamů nevíte rady, máme pro vás v nápovědě skvělého pomocníka – DRTG kalkulačku.
Stejně tak v nápovědě najdete kapitolu s názvem Doporučení pro DRTG, kde najdete tipy pro rozdělení do časových úseků.
Pokud už kampaň máme tímto způsobem rozdělenou do několika sestav, je také dobré dbát na individuální nastavení cen za proklik. Plošné nastavení CPC není ideální. Nejčastější nastavení a naše doporučení bývá nastavit nejvyšší CPC u nejkratšího časového úseku od návštěvy a postupně bid snižovat u skupin s delším časovým odstupem od návštěvy webu. Z dlouhodobých zkušeností víme, že v prvních dnech po návštěvě je nejvyšší šance k dokončení konverze, proto doporučujeme mít zde bid nejvyšší.
Aby se vám DRTG seznamy začaly plnit uživateli, je potřeba je mít připojené k aktivní sestavě. Na to při vytváření kampaní také myslete.
DRTG šablony
Už je to přibližně rok a půl, co byla zpřístupněna možnost používat šablony pro dynamický retargeting. V rozhraní je možné vidět i statistiky jednotlivých šablon a nastavit si jejich střídání. V závislosti na vašich cílech se můžete rozhodnout, zda použijete optimalizované střídání dle CTR, CPA nebo PNO.
Pokud tedy šablony u své DRTG kampaně ještě nemáte připojené, je nejvyšší čas. Šablony zpravidla pomáhají dosahovat lepšího CTR, které může vést k více konverzím.
Konkrétně evidujeme nárůst konverzního poměru o 7,12% v případě, že k sestavě jsou šablony připojené oproti těm, kde chybí a inzerentova reklama se vydává v univerzální šabloně (data od začátku roku 2021 do cca poloviny května 2021).
Umístění
Ve většině případů je výchozím nastavením pro DRTG kampaně automatické umístění. Pokud nám kampaň běží už dostatečně dlouho a má statisticky významná data (ideálně desítky konverzí), je vhodné věnovat se i této optimalizaci. Projděte si automatická umístění. Jsou tam weby, které dosahují vysoké ceny za konverzi? Vylučte je. Vždy je samozřejmě potřeba brát v potaz, kde na stránce se reklama zobrazuje – CTR je závislé na zóně umístění, a proto může být i nižší hodnota u této metriky v pořádku. Je tedy zapotřebí se na umístění koukat v celém kontextu a vylučovat opatrně a s rozvahou.
V případě že inzerujete na nejvíce navštěvovaných webech jako je Seznam.cz, Novinky.cz, Seznamzpravy.cz apod., můžete tato umístění oddělit do samostatné sestavy. Objem prokliků bude vyšší než na běžných webech a může zde být vyšší průměrné CPC kvůli vyšší poptávce, proto se vyplatí mít je oddělené a bidovat samostatně.
Produktové skupiny
S touto funkcí můžete pracovat i v dynamickém retargetingu. Zde ale platí pravidlo, že méně je někdy více. Pro DRTG sestavy není doporučeno využívat velké množství produktových skupin, pojí se s tím totiž hned několik problémů.
Pokud je produktová skupina příliš malá, tedy je v ní pouze několik jednotek nabídek z feedu, bude reklama ve výdeji doplněna o nabídky, které uživatel při procházení webu vůbec neviděl, což má negativní dopad na CTR reklamy. Zároveň také v případě vysokého počtu produktových skupin v účtu může dojít ke zpomalení výdeje reklamy, čímž může být zapříčiněno vyřazení z aukce.
Pokud se rozhodnete produktové skupiny u DRTG využívat, doporučujeme zařadit ty obecnějšího charakteru, jako například štítek “skladem”, aby se nezobrazovaly produkty, na které by uživatel musel čekat. Rozhodně u DRTG nedoporučujeme segmentaci dle cenových intervalů, které je jinak vhodné u Produktových inzerátů.
Těmito tipy ale práce s dynamickým retargetingem končit nemusí. Můžete například pozorovat, jak kampaně fungují na kterých jednotlivých typech zařízení a podle toho pro ně upravovat bidy.
Za celý tým Skliku Magdaléna Borková