Aby se váš obchod úspěšně rozvíjel, je důležité zvyšovat jeho absolutní zisk. K tomu vám pomůžou jasně nadefinované cíle. V rámci Sklik kampaní je ideální zaměřit se na propagaci produktů či služeb, nábor nových zákazníků, podporu stávajících zákazníků a budování brandu.
Jakým způsobem lze přistupovat ke kampaním v Skliku, abyste zisk maximalizovali? To se dozvíte v našem videu:
Inzerenti si při optimalizaci kampaní stanoví určité PNO (podíl nákladu na obratu), podle kterého pak vyhodnocují úspěšnost. Tato metrika pomáhá k rychlé orientaci při každodenní optimalizaci. Při zvyšování celkového zisku je ale třeba mít komplexní pohledna věc.
Pokud s vidinou nižšího PNO nastavují inzerenti co nejnižší cenu za proklik, stane se, že:
klesají náklady,
reklamy se kvůli poklesu CPC zobrazují na nižších pozicích,
reklamy se zobrazují méně,
klesá návštěvnost (TOP pozice jsou proklikávané násobně více než ty spodní),
klesá počet objednávek.
Výsledkem je, že celkový zisk klesá, protože vyšší marže z jedné objednávky nevykompenzuje nižší počet objednávek.
Snižování PNO vede ke snižování obratu, zatímco fixní náklady se nemění. K nákladům na kredit je třeba přičíst i náklady na správu kampaní a na provoz e-shopu.
K čemu je dobré vyšší PNO?
Díky vyšším cenám za proklik se inzeráty dostanou na vyšší pozice. Tím získají více prokliků, což znamená vyšší počet návštěvníků na webu.
Při stejném konverzním poměru vzroste počet konverzí a tím i celkový obrat.
Zisk z jedné objednávky je sice menší, ale při součtu všech objednávek může celkový zisk převýšit.
Reklamy zaberou větší podíl trhu na úkor konkurence.
Není pravidlem, že by vyšší CPC automaticky vydělaly více, ale díky optimalizaci inzercí můžete dosáhnout vyšších zisků.
Příklad V tabulce vidíte různé scénáře. Počítáme s obchodní marží e-shopu 10 % a hodnotou jedné konverze 2 500 Kč.
Varianta
Prokliky
Rozpočet v Kč
Konverzní poměr
Počet konverzí
Hodnota konverze v Kč
PNO
Hrubý zisk v Kč
Náklady na správu v Kč
Zisk v Kč
Původní stav
10 000
43 750
5 %
500
1 250 000
3,5 %
125 000
5 000
76 250
Snížení PNO
4 500
16 875
5 %
225
562 500
3 %
56 250
5 000
34 375
Zvýšení PNO
12 500
63 500
5 %
625
1 562 500
4 %
156 250
5 000
88 750
Snížení PNO
Snižováním PNO pomocí nižší ceny za proklik inzeráty klesly na slabší pozice. Docílili jsme sice nižšího rozpočtu, ale zároveň tím klesl i počet prokliků. Zachováním stejného konverzního poměru získá obchod méně objednávek. To vede k nižšímu celkovému zisku i při menším PNO, protože nedosahuje dostatečně vysokého obratu.
Zvýšení PNO
S vyšším PNO získají reklamy více prokliků, protože vyšší CPC zajistí lepší pozice. Při stejném konverzním poměru se ale vytvoří větší množství objednávek, ze kterých e-shop zvyšuje svůj čistý zisk. Při bezhlavém snižování PNO může dojít k výraznému snížení zisku.
Vyhodnocování kampaní
Různé typy kampaní se hodí k různým účelům a společně tvoří vzájemně se podporující celek. Vyhodnocujte proto kampaně s ohledem na jejich typ, po delším časovém období a podle více metrik.
Reklama ve vyhledávání má obvykle mnohem lepší PNO než akviziční kampaně v obsahové síti. Propaguje totiž produkt ve chvíli, kdy ho uživatel aktivně hledá. Obsahové kampaně jsou přitom velmi důležité, protože získávají nové zákazníky, kteří pomáhají zvýšit celkový zisk.
Neomezujte proto akviziční nebo brandové kampaně na základě PNO počítaného last-clickovou atribucí. Vyčleňte jim samostatný rozpočet a optimalizujte je tak, aby oslovovaly co nejvíce relevantní cílovou skupinu.
Čím ještě podpoříte růst zisku?
U kampaní s dobrým PNO povolte denní limity tak, aby zobrazení inzerátů nebylo omezené rozpočtem. Systém vás na nízký rozpočet upozorní hláškou.
Berte v potaz délku nákupního procesu. Konverze nepřichází vždycky hned, uživatelé se mohou rozmýšlet a porovnávat nabídky. Po každé změně dejte kampaním čas.
Vylepšujte inzeráty. Atraktivní a vhodně cílená reklama s dobrou proklikovostí dostane v aukci lepší podmínky. Pak můžete snížit cenu za proklik, aniž by klesla jeho pozice.
Promyšlená strategie a posilování výkonu kampaní s komplexním vyhodnocováním vám pomůže dosáhnout vyššího zisku a úspěšně růst.
Sotva jsme se rozloučili s tropickými teplotami, hlásíme se vám s tipy na předvánoční a vánoční cílení. Období přelomu podzimu a zimy, které zahrnuje i Black Friday výprodeje, je pro e-commerce vůbec nejsilnější, a proto se vyplatí na něj včas připravit. Objevte inzertní možnosti, kterými před Vánoci oslovíte stávající i potenciální zákazníky.
I když se letní prázdniny teprve rozbíhají, je nejvyšší čas zvážit možnosti, díky kterým své produkty a služby zviditelníte na podzim. Podzimní témata odstartuje návrat dětí do školy, kdy rodiče budou hromadně pořizovat školní vybavení. Na „back to school“ období naváže zvýšená poptávka po podzimní módě, náčiní na zazimování zahrad nebo dovolených mimo letní sezónu. A to zdaleka není všechno – máme pro vás spoustu dalších tipů
Blíží se léto a s ním prázdniny a období tuzemských i zahraničních dovolených. Lidé se rozhlížejí po módních kouscích do horkého počasí a pořizují také nové plavky, vybavení na letní sportovní radovánky nebo opalovací krémy. Jiní už plánují trasy výletů nebo se těší na příjemné večery strávené u grilu. Léto je zkrátka plné obchodních příležitostí. Přizpůsobte jim své kampaně.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.