SEF 2022: průhled do kuchyně Seznamu i do budoucnosti online reklamy

16. června 2022

Už pošesté se letos uskutečnila konference Sklik Expert Fórum pro PPC specialisty a další marketingové nadšence. Potkali jsme se 9. 6. 2022 v sále DOX+ v pražských Holešovicích a program byl pořádně nabitý. Po dvou ročnících online jsme se navíc vrátili k živému setkání. Pojďme si připomenout jeho atmosféru a témata jednotlivých vystoupení.

Celým odpolednem provázel šéfredaktor zpravodajství TV Seznam Pavel Cyprich. Po jeho úvodu se jako první ujal slova manažer videoreklamy Petr Daneš. Seznámil diváky s nejhorší videokampaní všech dob – tohle schválně vytvořené video jsme vyrobili kvůli testu na Streamu i na YouTube. Sdílel data i postřehy, které mohou pomoci klientům, aby jejich videoinzerce doručila maximální efekt.

Zajímalo vás někdy, kde všude se dnes vaše reklama zobrazí? Kolik webů je zapojených v partnerské síti a kdo jsou jejich návštěvníci? Jak tuto síť nyní rozšiřujeme nebo naopak za jaké prohřešky weby ze sítě vylučujeme? Na všechny tyto otázky odpověděla partnership manažerka Zuzana Neupauerová.

Tipy, jak pracovat s brand safety v Skliku, přinesl zkušený konzultant Roman Doležal. Vyloučení webu, jeho kategorie nebo konkrétního článku je běžná praxe. Zkoušeli jste ale pracovat s vylučováním klíčových slov, která se v kontroverzních článcích objevují? Roman ukázal, jak při takovém nastavení postupovat a čemu všemu může pomoci.

O stránce, která je pro mnohé branou do světa internetu, tedy o homepage Seznamu, přišel hovořit Marek Vacek, její produktový manažer. Představil, na jakých úpravách aktuálně jeho tým pracuje, jak skládáme obsah a také, co nového připravujeme na stránce, kterou každý den navštíví každý druhý Čech.

První část programu uzavřel vedoucí oddělení výzkumu Reklamních systémů Jakub Drdák. Jakub byl u zrodu doporučovacího systému, díky kterému doručujeme rok od roku větší objem návštěvnosti a zvyšujeme její kvalitu. V prezentaci mj. zaznělo, co to je umělá inteligence a k čemu ji v Seznamu dokážeme využít.

Prosecco a cookieless budoucnost

Během pauzy se účastníci občerstvili na rautu. V každém bloku přednášek proběhla také soutěž, do které se mohli všichni zapojit prostřednictvím platformy Sli.do. Čtyři nejrychlejší účastníci, kteří dokázali správně odpovědět na vědomostní otázky týkající se Skliku, vyhráli lahev vychlazeného prosecca.

Po pauze jsme navázali přednáškou Kuby Novotného a Honzy Koutného, kteří se věnovali tématu cookieless budoucnosti, a to jak po teoretické stránce (v režii programmatic manažera Kuby), tak po praktické (v režii Honzy, který se aktivně věnuje správě kampaní pro naše klienty).

Zajímavé bylo i téma Ondry Kacbala, který je manažerem konzultačního oddělení RTB. Věnoval se takzvanému plochoscóre, nové užitečné metrice pro hodnocení jednotlivých reklamních ploch.

Poslední přednáška byla pro Sklik expert fórum tradiční – jednalo se o představení novinek, na něž se v Skliku můžete v blízké době těšit. Řečníkem byl David Velechovský, manažer Sklik konzultace. Ten také odpověděl na dotazy z publika.

V závěru konference přišli na podium do panelové diskuse všichni účinkující, kteří zodpověděli otázky, na které v průběhu nebyl prostor. Doufáme, že se nám podařilo prohloubit vaše znalosti Skliku a budeme se těšit zase příště. Na videozáznamy jednotlivých přednášek se na našem blogu můžete těšit už brzy.

Za tým Skliku

Karolina Janková

Sdílet na sítích