Už pošesté se letos uskutečnila konference Sklik Expert Fórum pro PPC specialisty a další marketingové nadšence. Potkali jsme se 9. 6. 2022 v sále DOX+ v pražských Holešovicích a program byl pořádně nabitý. Po dvou ročnících online jsme se navíc vrátili k živému setkání. Pojďme si připomenout jeho atmosféru a témata jednotlivých vystoupení.
Celým odpolednem provázel šéfredaktor zpravodajství TV Seznam Pavel Cyprich. Po jeho úvodu se jako první ujal slova manažer videoreklamy Petr Daneš. Seznámil diváky s nejhorší videokampaní všech dob – tohle schválně vytvořené video jsme vyrobili kvůli testu na Streamu i na YouTube. Sdílel data i postřehy, které mohou pomoci klientům, aby jejich videoinzerce doručila maximální efekt.
Zajímalo vás někdy, kde všude se dnes vaše reklama zobrazí? Kolik webů je zapojených v partnerské síti a kdo jsou jejich návštěvníci? Jak tuto síť nyní rozšiřujeme nebo naopak za jaké prohřešky weby ze sítě vylučujeme? Na všechny tyto otázky odpověděla partnership manažerka Zuzana Neupauerová.
Tipy, jak pracovat s brand safety v Skliku, přinesl zkušený konzultant Roman Doležal. Vyloučení webu, jeho kategorie nebo konkrétního článku je běžná praxe. Zkoušeli jste ale pracovat s vylučováním klíčových slov, která se v kontroverzních článcích objevují? Roman ukázal, jak při takovém nastavení postupovat a čemu všemu může pomoci.
O stránce, která je pro mnohé branou do světa internetu, tedy o homepage Seznamu, přišel hovořit Marek Vacek, její produktový manažer. Představil, na jakých úpravách aktuálně jeho tým pracuje, jak skládáme obsah a také, co nového připravujeme na stránce, kterou každý den navštíví každý druhý Čech.
První část programu uzavřel vedoucí oddělení výzkumu Reklamních systémů Jakub Drdák. Jakub byl u zrodu doporučovacího systému, díky kterému doručujeme rok od roku větší objem návštěvnosti a zvyšujeme její kvalitu. V prezentaci mj. zaznělo, co to je umělá inteligence a k čemu ji v Seznamu dokážeme využít.
Prosecco a cookieless budoucnost
Během pauzy se účastníci občerstvili na rautu. V každém bloku přednášek proběhla také soutěž, do které se mohli všichni zapojit prostřednictvím platformy Sli.do. Čtyři nejrychlejší účastníci, kteří dokázali správně odpovědět na vědomostní otázky týkající se Skliku, vyhráli lahev vychlazeného prosecca.
Po pauze jsme navázali přednáškou Kuby Novotného a Honzy Koutného, kteří se věnovali tématu cookieless budoucnosti, a to jak po teoretické stránce (v režii programmatic manažera Kuby), tak po praktické (v režii Honzy, který se aktivně věnuje správě kampaní pro naše klienty).
Zajímavé bylo i téma Ondry Kacbala, který je manažerem konzultačního oddělení RTB. Věnoval se takzvanému plochoscóre, nové užitečné metrice pro hodnocení jednotlivých reklamních ploch.
Poslední přednáška byla pro Sklik expert fórum tradiční – jednalo se o představení novinek, na něž se v Skliku můžete v blízké době těšit. Řečníkem byl David Velechovský, manažer Sklik konzultace. Ten také odpověděl na dotazy z publika.
V závěru konference přišli na podium do panelové diskuse všichni účinkující, kteří zodpověděli otázky, na které v průběhu nebyl prostor. Doufáme, že se nám podařilo prohloubit vaše znalosti Skliku a budeme se těšit zase příště. Na videozáznamy jednotlivých přednášek se na našem blogu můžete těšit už brzy.
Šušká se o tom už dlouho a ačkoliv přesné datum ještě nikdo neví, čas připravit se na změny je rozhodně už teď. Ano, jedná se o horké téma brzkého konce cookies třetích stran a hlavně otázky, co potom. Jedna z mnohých změn se dotkne i způsobů hodnocení kampaní, některé cesty dokonce zmizí úplně. Ale to bychom …
Produktové inzeráty Skliku budou na všech reklamních pozicích mezi červencem a srpnem 2022 postupně zcela nahrazeny Zboží inzeráty. Ty jsou schopné doručit vyšší výkon. Na změnu je však třeba se ve Zboží.cz připravit. Co se mění? Zboží inzeráty budou jediným zdrojem produktové inzerce ve vyhledávání na Seznam.cz. Budeme je zobrazovat na všech reklamních pozicích, kde …
Důležitá zpráva pro vás všechny, kdo pro vyhodnocování výkonu kampaní používáte i Google Analytics. Reklamu Seznamu jsme začali vydávat i z nové serverové lokality. A někdy se přístupy právě z takto vydané reklamy identifikují jako referral z c-oa.seznam.cz. Jaké je řešení? Ano, mnozí jste určitě uhodli, aktualizujte si filtry, aby vám takovou návštěvnost vždy zařadily správně ve prospěch Seznamu a měli jste tak v Google Analytics přesné srovnání. Je to snadné. A kdo by váhal, ten to zvládne s nápovědou zde.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.